۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۴۷۲۲۵۲
آیت‌الله خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران:

دعواهای رسانه ای مسؤولان به مصلحت انقلاب نیست/ قوه قضائیه قاطعانه حکم پرونده های فساد را صادر کند

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری دعواهای رسانه ای مسؤولان را به مصلحت انقلاب ندانست و گفت: خروجی این دعواها آن است که معاندان در تحلیل های خود می گویند از این دعواها معلوم می شود که فساد در نظام سیستماتیک شده و این به مصلحت نیست.
سخنران خطبه عای نماز عید قربان دانشگاه تهران آیت الله سید احمد خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به دهه بصیرت به مقایسه دو حماسه نهم و نوزده دی پرداخت و گفت: حماسه نهم و نوزده دی نماد وحدت ملت در پاسداری از انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه مراسم نهم دی در سراسر کشور با شکوه شکل گرفت، مقام معظم رهبری این حماسه را بزرگ داشتند و مسؤولان محترم این حماسه را تجلیل کردند، افزود: حماسه نهم دی تکمیل حماسه نوزده دی بود و وجوه شباهات فراوانی بین این دو حماسه وجود دارد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: جرقه حماسه نوزده دی را حمایت از ولایت زد؛ هفدهم دی مقاله ای به سفارش دربار با نام احمد رشیدی مطلق منتشر و اهانت کاملا بی ادبانه ای به امام (ره) شد که به محض انتشار این مقاله حوزه علمیه قم درس ها را به نشانه اعتراض تعطیل کرد.

وی ادامه داد: پس از آن راهپیمایی های آرام شروع شد تا سرانجام در بازگشت طلاب پس از دیدار با مرجع با بصیرت آیت‌الله العظمی نوری، تیراندازی شد و این جنایت بذر انقلاب را در دوره دوم نشاند که بذر اول آن نیز واقعه 15 خرداد 1342 بود.

بصیرت مردم را در برابر دنیای فتنه گر به صحنه آورد

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه روح حماسه نوزده دی حمایت از ولایت بود و حماسه سازان نهم دی نیز در سراسر کشور در حمایت از ولایت به پا خواستند، گفت: در آن راهپیمایی تنها دو عکس بود یکی عکس امام و دیگری عکس مقام معظم رهبری و تنها شعار این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، در کل کشور طنین افکن شد.

وی با اشاره به اینکه فتنه گران با فریبکاری سرمایه انتخابات 40 میلیونی را سوزاندند و اسمش را هم حقوق مردم گذاشتند، تصریح کرد: در فتنه 88 تقلب رمز آشوب بود و در هشت ماه آشوب به پا کردند، بصیرت در نوزده دی حرف اول را زد و در حماسه نهم دی نیز بصیرت حرف اول زد.

امام جمعه موقت تهران گفت: در حماسه نوزده دی وقتی مردم وارد شدند که دنیای استکبار از شاه حمایت می کرد، در فتنه سال 88 هم آمریکا و رسانه های آمریکا تمام قد به حمایت از فتنه گران آمدند اما بصیرت مردم را در مقابل دنیای فتنه گری پیچیده به صحنه آورد و افتخار آفریدند.

تحقق صدور جهانی انقلاب اسلامی

وی با اشاره به اینکه امروز و به فضل خدا انقلاب بزرگ نوزده دی با شکوه و عظمت به راه خود ادامه می دهد، اظهار داشت: امام راحل فرمود که انقلابمان را به جهان صادر می کنیم و امروز می گوییم امام عزیز برخیز و ببین که انقلاب شما به جهان صادر شد.

آیت‌الله خاتمی وحدت در هدف، وحدت بر محور ولایت، ادبیات تکریم، تحمل و سعه صدر، پرهیز از تهمت و دروغ را از شرایط وحدت مورد تأکید امام و مقام معظم رهبری و همه دلسوزان نظام برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی شجره طیبه تنومندی است که حتی تندبادها کمتر آسیبی نمی توانند به آن برسانند.

وی با بیان اینکه انقلاب نیازمند بصیرت است، متذکر شد: تا انتخابات دوازدهم که در اواخر اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود، دشمن بر ایجاد اختلاف و دو قطبی کردن جامعه، تخریب نهادهای قانونی نظام به ویژه قوه قضائیه، دروغ، تهمت و افترا در فضای مجازی تأکید کرده است.

دعواهای رسانه مسؤولان به مصلحت انقلاب نیست

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری دعواهای رسانه ای مسؤولان را به مصلحت انقلاب ندانست و تصریح کرد: خروجی این دعواها آن است که معاندان در تحلیل های خود می گویند از این دعواها معلوم می شود که فساد در نظام سیستماتیک شده و این به مصلحت نیست.

وی اظهار داشت: امام و مقام معظم رهبری از مأیوس کردن مردم بسیار بدشان می آمد و قرآن و پیامبر هم این موضوع را صلاح و صحیح نمی دانند؛ صاحبان رسانه اگر می خواهند دین خود را به انقلاب ادا کنند در امید بدمند و خدمتگزاران نیز به مردم خدمت کنند.

سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده های فساد

آیت‌الله خاتمی خطاب به مسؤولان قوه قضائیه که شدیدا مورد هجمه دشمن قرار گرفته اند با بیان اینکه مردم از شما عدالت می خواهند، گفت: به پرونده های فساد با سرعت و دقت بیشتر رسیدگی کرده و قاطعانه حکم صادر کنید و برایتان مطرح نباشد که فساد در این دولت است یا دولت های قبل.

وی با بیان اینکه آینده انقلاب اسلامی ایران براساس وعده قرآنی «ان تنصروالله ینصرکم» بسیار روشن است، بر تحکیم باورهای دینی تأکید کرد و افزود: ولایتمداری خود را ادامه دهیم و همواره در صحنه باشیم و بدانیم که آینده روشن از آن ملت مسلمان ایران است.

امام جمعه موقت تهران گفت: انقلاب اسلامی امانت شهیدان است که همچنان پیکر پاکشان میزبان ما هستند، به گونه ای عمل کنیم که شهدا ما را دعا کنند و این با در صحنه ماندن و حمایت تحقق می یابد؛ رفتاری نداشته باشیم که شهدا از ما برنجند که رنجیدن شهدا عواقب وخیمی دارد.

وی همچنین با اشاره به حوادث سوریه، موصل، یمن و بحرین، گفت: در خطبه های قبلی به پیروزی در حلب بشارت دادم اما الآن از پیروزی ارتش عراق و حشد الشعبی در موصل در آینده نزدیک خبر خواهم داد و امیدوارم به زودی این خبر را بشنویم که شر داعشی های جنایتکار از عراق کوتاه شد.

آیت‌الله خاتمی در بخشی از سخنان خود به 17 دی سالروز توطئه استعماری کشف حجاب از سوی رضاخان اشاره کرد و گفت: رضاخان با دیکته انگلیس استعمارگر در مبارزه با حوزه های علمیه و روحانیت، مبارزه با عزاداری سیدالشهدا (ع) و کشف حجاب، دقیقا مأموریت مبارزه با دین را داشت.

وی افزود: خدا می داند که در این مدت کشف حجاب چه جنایت هایی را مرتکب شدند، به زور چادر را  از سر زنان با حجاب می کشیدند و زن هایی که در این ایام از ترس بچه سقط کرده اند بسیار فراوان هستند و البته سزای اعمال ننگینش را دید و گور خود را با دست خودش کند.

خطیب نماز جمعه تهران در ابتدای خطبه دوم با تسلیت رحلت آیت‌الله شرعی از وی به عنوان انقلابی دوران مبارزه و انقلابی بعد از پیروزی انقلاب و ولایتمدار نام برد که حوزه علمیه خواهران را تأسیس کرد و امروز پانصد شعبه از حوزه علمیه خواهران از باقی الصالحات ایشان است./920/پ201/ج

ارسال نظرات