۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۴۷۲۳۴۳
امام جمعه مشهد اردهال كاشان:

بازگشت به قرآن تنها راه نجات از منجلاب فتنه و فساد است

امام جمعه مشهد اردهال با تأکيد بر اينکه در نظام اسلامي براي رسيدن به سعادت، راهي جز تربيت و تهذيب قرآني نداريم، گفت: قرآن کتاب هدايت است.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي، جمعه شب در جمع قاريان جلسه قرائت قرآن جوادالائمه(ع) دارالسياده علوي کاشان، با اشاره به اينکه امام راحل نظامي را برپا کرد که هزار سال فقهاي عظيم الشأن به دنبال انجام اين مهم بودند و نتوانستند، گفت: بعد از ارتحال پيامبر اسلام(ص)، نظامي به عنوان نظام شيعي منعقد نشد که در سال ۵۷ انقلاب اسلامي پيروز شد.

وي افزود: امام راحل با وجود بنيانگذاري و رهبري انقلاب اسلامي ايران، فرمودند من نسبت به قرآن نتوانستم کاري انجام بدهم و آرزوي انجام کارهاي بيشتري در علوم قرآني داشتم.

حجت الاسلام سليماني با اشاره به شهرت امام راحل در دنيا و حتي کشورهاي آفريقايي، گفت: در آفريقا کودکان خود را خميني نام مي نهند.

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با تأکيد بر تحقيق و پژوهش در قرآن کريم، ابراز کرد: جوامع براي رهايي از منجلاب فتنه و فساد، راهي جز برگشت به قرآن ندارند.

وي با تأکيد بر اينکه در نظام اسلامي نيز براي رسيدن به سعادت، راهي جز تربيت و تهذيب قرآني نداريم، گفت: خداوند در قرآن کريم مي فرمايد قرآن کتاب هدايت است.

به گفته وي، استقامت تزکيه اي و تربيتي از قرآن کريم و قرار گرفتن در مسير قرآن، موجب بهره مندي از قرآن کريم مي شود.

استاد درس خارج حوزه علميه قم با اشاره به اينکه در دنيا مقامي به حسب ظاهري و باطني به مانند رهبر معظم انقلاب ندارد، گفت: رهبر معظم انقلاب مي فرمايد کاش اين اعتبارات دنيايي را نمي داشتم و حافظ قرآن مي بودم.

حجت الاسلام سليماني با اشاره به اهميت حفظ قرآن در تئوري و عمل، گفت: حفظ آيات قرآن سبب برتري مقام انسان مي شود.

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: نشستن در جلسات قرآن مصداق فرستادن نيکي براي انسان به آخرت است، از اين رو بايد به اين جلسات نوراني توجه ويژه داشت./203/1307/ب1

ارسال نظرات