۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۴۷۲۶۱۹
آیت الله مظاهری:

به دست آوردن روزی حرام با پایمال کردن حق دیگران سبب هلاکت انسان می شود

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه به دست آوردن روزی حرام با پایمال کردن حق دیگران سبب هلاکت انسان می شود، گفت: عمل انسان با دیگران، در آینده شبیه به آینه برای خود انسان تداعی می شود.
حضرت آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: منافقان در حقیقت خودشان را استهزاء می کنند.

وی در ادامه تفسیر آیات مربوط به منافقان، افزود: در جلسات قبل گفتیم منافقان دور یکدیگر جمع می شدند و افکار و رفتار مسلمانان را مسخره می کردند ولی خداوند از طریق قرآن به آنها گفته است روزی فرا می رسد که متوجه می شوید خودتان را مسخره کرده اید.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان روایتی از امام حسین(ع) که می فرمایند، هر کس از راه گناه بخواهد چیزی را به دست آورد، دوان دوان به ضد مطلوبش حرکت کرده است و به آن چیزی که نمی خواهد می رسد، اظهار کرد: منافقان در طول دوران عمرشان ضررهای زیادی به دیگران وارد می کنند ولی روزی فرا می رسد که همه چیز بر علیه آنها می شود.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه ظالم و غیر ظالم اگر حقی از دیگران ضایع کند، به زودی کیفر عملشان را خواهند دید، ابراز کرد: سنت الهی بر این مسأله استوار است که ظالم نتیجه ظلمش را ببنید.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان افزود: انسان ظالم هر چند به مقصودش نمی رسد ولی برای به دست آوردن دنیا، حق دیگران ضایع کرده است و بدین واسطه موجبات بیچارگی خودش را فراهم می کند.

وی ادامه داد: انسان برای به دست آوردن شخصیت، کافی است با دیگران صداقت داشته باشد و برای به دست آوردن ابوهت ارتباطش را با خداوند مستحکم کند، همچنین کافی است برای به دست آوردن زندگی آرام، از راه حلال کسب معاش کند.

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به منقولات تاریخی صدر اسلام، ابراز کرد: بنی امیه، بنی عباس و بنی مروان سه گروه از سلطنت طلبهای دوران صدر اسلام بودند که به سبب نفاقی که از خودشان نشان دادند، جهان اسلام از آنها برائت می جوید.

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: یکی از افتخارات ایرانیان این استکه سه فرقه خبیث بنی امیه، بنی عباس و بنی مروان به دست آنها نابود شده اند.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: جناب مسلم خراسانی آخرین پادشاه بنی مروان را دستگیر کرد و بعد از فحاشی آن پادشاه، جناب مسلم خراسانی دستور داد تا زبان او ببرّند، بلافاصله بعد از اینکه زبان او را بریدند، گربه ای آمد و زبان بریده شده آن پادشاه را خورد، در همان لحظه یک نفر با تعجب به جناب مسلم خراسانی گفت، چندی پیش نوکر این پادشاه به او بی احترامی کرد و او زبانش را برید و همین گربه زبان آن نوکر را خورد.

وی اظهار کرد: ظالم روزی به ظلم خودش گرفتار می شود، بنده توصیه می کنم مواظب زبانتان و کارهایتان نسبت به دیگران باشید، بدانید اگر به واسطه زبان و اعمالتان به دیگران ظلم کردید، نتیجه ظلم خود را خواهید دید.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان اینکه به دست آوردن روزی حرام با پایمال کردن حق دیگران سبب هلاکت انسان می شود، افزود: عمل انسان با دیگران، در آینده شبیه به آینه برای خود انسان تداعی می شود.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان یک داستان جالب خاطرنشان کرد: روزی در اصفهان مقدار گندم بسیار کم می شود و مردم به سراغ یک نفر که از قبل گندمها را انبار کرده بوده است می روند، هر چه مردم قیمتی را پیشنهاد می کنند، آن شخص با بیان این جمله که قیمت را بالاتر ببرید از فروش گندمها به انسانهای نیازمند طفره می رود، بعد از مدتی یکی از پاهایش به بیماری لاعلاجی مبتلا می شود و وقتی به پزشک مراجعه می کند، پزشک به او می گوید باید پایت را قطع کنیم، او می پرسد از مچ پا، دکتر می گوید بالاتر برو، تا جایی پیش می رود که کلّ پای او را قطع می کنند و در آخر هم می میرد./201/867/ب1

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات