۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۴۷۳۳۷۶

كتاب «گونه‌شناسی فکری سیاسی حوزه علمیه قم» به چاپ دوم رسید

كتاب «گونه‌شناسی فکری سیاسی حوزه علمیه قم» از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.
كتاب «گونه‌شناسی فکری سیاسی حوزه علمیه قم»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي، كتاب «گونه‌شناسی فکری- سیاسی حوزه علمیه قم» درصدد است تا گونه‌شناسی روحانیت حوزه علمیه قم را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد.

بر خلاف صورت‌بندی روحانیت در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی به دو گروه منزوی و فعال،‌ امروزه این نهاد به تنوعات زیادی از درون دچار شده است. دلیل این امر را باید در مواجهه‌ی آنان با جزییات مدنیت سیاسی و نیز حضورشان در ارکان مختلف حکومت دینی جستجو کرد.

شناخت این تنوعات برای آنان که از نمای نزدیک تحولات سیاسی و اجتماعی نهاد متولی دین را دنبال می‌کنند ارزش بسیاری دارد. این اثر بدون اینکه به همه جنبه‌های این بررسی بپردازد تنها می‌کوشد روایت و موضع روحانیت حوزه علمیه قم در قبال نظم سیاسی و دینی را معرفی و مناقشات کانونی و در حاشیه آنان درباره سرشت و سیرت نظم دینی در سال‌های پیش از ظهور را مورد واکاوی و تحلیل خود قرار دهد.

چاپ دوم کتاب «گونه‌شناسی فکری سیاسی حوزه علمیه قم» نتيجه تلاش علمي جناب آقای عبدالوهاب فراتی است كه در گروه سیاست پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی سامان يافته و شامل چهار فصل به شرح زیر است:

فصل اول: کلیات و تمهیدات نظری، فصل دوم: روحانیت و تحول در اندیشه، فصل سوم: روحانیت و نظم های سیاسی کانونی 

و فصل چهارم: در هم ریختگی‌های نظری یا برش‌های طولی در حوزه علمیه قم.

چاپ دوم کتاب «گونه‌شناسی فکری سیاسی حوزه علمیه قم» اثر عبدالوهاب فراتی، با قيمت ۳۵ هزار تومان از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به‌ وبگاه سازمان انتشاراتپژوهشگاه مراجعه کنند./998/د102/ق

ارسال نظرات