۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۴۷۳۴۵۴

چند خبر کوتاه از خوزستان

اعلام عناوین ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی 1395، حضور نویسنده کتاب «سیمای آرمانی طلبه در نگاه مقام معظم رهبری» در میان طلاب، برگزاری آیین بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و آموزش روخوانی و حفظ قرآن در مؤسسه بیت الاخضر زینبی اندیمشک چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه ای سراسری، عناوین بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر سال 1395 را با شعار محوری «گفتمان انقلاب اسلامی، زمینه ساز امنیت پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی» اعلام کرد.

ردیف

تاریخ

ایام هفته

عناوین

1

12/11/1395

سه شنبه

انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، ولایت فقیه و رهبری

2

13/11/1395

چهارشنبه

انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی، مشارکت اجتماعی، عدالت و پیشرفت

3

14/11/1395

پنج شنبه

انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد، شهادت

4

15/11/1395

جمعه

انقلاب اسلامی، قرآن، رسالت زینبی و حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)

5

16/11/1395

شنبه

انقلاب اسلامی، منزلت زن، تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی

6

17/11/1395

یکشنبه

انقلاب اسلامی، جوانان، نهضت علمی و اقتصاد مقاومتی

7

18/11/1395

دوشنبه

انقلاب اسلامی، هویت دینی، ترویج معنویت، فرهنگ و تمدن  اسلامی

8

19/11/1395

سه شنبه

انقلاب اسلامی، انقلابی گری، آمادگی دفاعی، اقتدار و عزت اسلامی

9

20/11/1395

چهارشنبه

انقلاب اسلامی، وحدت ملی، حمایت از جبهه مقاومت و مبارزه با تروریسم بین المللی

10

21/11/1395

پنج شنبه

انقلاب اسلامی، الهام بخشی، استکبار ستیزی و مقابله با نفوذ دشمن

11

22/11/1395

جمعه

انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی

 

حضور نویسنده کتاب «سیمای آرمانی طلبه در نگاه مقام معظم رهبری» در میان طلاب

حجت الاسلام منصور حبیبی پور، معاون پژوهش دارالعلم آیت الله بهبهانی، با اشاره به برگزاری کلاس های معارف اسلامی با عنوان «طلبه، بالندگی، عصر نوین» برای طلاب مدرسه خاطرنشان کرد: این دوره با موضوعات «مؤمن انقلابی در قرآن» و تدریس حجت الاسلام شوشتری نسب، «روانشناسی اسلامی» و تدریس دکتر مرعشی، «سواد رسانه‌ای» با تدریس مسؤول جهاد دانشگاهی شماره یک استان و «اخلاق» در هر هفته روزانه یک کلاس برای آنها برگزار می شود.

معاون پژوهش دارالعلم آیت الله بهبهانی با بیان این که هر کدام از موضوعات زیر در 16 جلسه در دارالعلم برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این جلسات از شنبه هفته آینده آغاز می شود که در پایان دوره مدرک رسمی کشوری به حاضران در این دوره اعطا خواهد شد.

این مقام مسؤول با اشاره به بحث مقالات ارائه شده از سوی طلاب گفت: در نیمسال اول تحصیلی بیشتر مقاله های طلاب در زمینه کلامی تهیه شده است که از این لحاظ 30 مقاله را انتخاب و در کنار پایان نامه ها و رساله های سطح 3 و 4 به جشنواره علامه حلی ارسال کردیم.

حجت الاسلام حبیبی پور ابراز داشت: در نیمسال دوم تحصیلی موضوعات فقهی، اصولی و ادبیات عرب را برای طلاب در نظر گرفته ایم که از میان آنها مقالاتی برای جشنواره علامه حلی استانی انتخاب خواهیم کرد.

وی در پایان به برگزاری جلساتی برای طلاب با حضور حجت الاسلام عالم زاده نوری، نویسنده کتاب «سیمای آرمانی طلبه در نگاه مقام معظم رهبری و راه و رسم طلبگی» اشاره و موضوع جلسات را بحث درباره دانش و تحصیل دانش برشمرد.

برگزاری آیین بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی

آیین بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام امشب از ساعت 20 تا 22 با حضور اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون، خانواده ‌های معظم شاهد و ایثارگر و گروه‌های گوناگون سیاسی در کلانشهر اهواز برگزار می‌شود.

این برنامه از سوی آیت‌ الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز و غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان برگزار می‌شود و مردم خوزستان با حضور در این محفل یاد رفیق دیرین رهبر انقلاب و رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را گرامی خواهند داشت.

این مراسم برای برادران در حسینیه بقیه الله (عج) اهواز، واقع در اتوبان آیت‌ الله بهبهانی جنب حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز و برای خواهران نیز در همین ساعت در مسجد اعظم اهواز برگزار خواهد شد.

آموزش روخوانی و حفظ قرآن در مؤسسه بیت الاخضر زینبی اندیمشک

مؤسسه فرهنگی ـ هنری بیت‌الاخضر زینبی شهرستان اندیمشک کلاس ‌های آموزش قرآن برای مقاطع سنی مختلف برگزار می‌کند.

این کلاس ‌ها به منظور ایجاد زمینه آشنایی با قرآن و انس بیشتر با آن در رشته روخوانی و روانخوانی، حفظ ویژه کودکان 5 تا 6 ساله و حفظ همراه تفسیر قرآن برگزار شده است که عذرا جعفری، ساناز زیرک و ندا میرعالی مربیگری این دوره‌ها را بر عهده دارند.

از دیگر برنامه‌های این مؤسسه برگزاری کلاس‌های هنری ویژه بانوان است که در کنار آن و بخش مشاوره از بخش‌های مورد استقبال این مؤسسه است که به مشاوره در زمینه موضوعاتی همچون خانواده،‌ تربیت فرزند، همسرداری، اخلاق و احکام پرداخته می شود./303/9456/ب1

ارسال نظرات