۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۴۷۳۵۸۶
آیت الله مهدوی:

قوه قضائیه در برخورد با سودجویان قاطعانه تر برخورد کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از موانع جدی بر سر اجرای طرح اقتصاد مقاومتی سودجویانی هستند که برای رسیدن به سود بیشتر کارشکنی می کنند و از قوه قضائیه تقاضا دارم با این افراد قاطعانه تر برخورد کند.
آیت الله مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه پرسمان عصر امروز که در مرکز هلال احمر اصفهان برگزار شد، گفت: یکی از موانع جدی بر سر اجرای طرح اقتصاد مقاومتی سودجویانی هستند که برای رسیدن به سود بیشتر کارشکنی می کنند و از قوه قضائیه تقاضا دارم با این افراد قاطعانه تر برخورد کند. 

وی در پاسخ به این سؤال که چه موانعی بر سر اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در کشور وجود دارد؟ افزود: نخستین مانع دشمنان خارجی هستند که به سبب پیشرفتهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف و همچنین از ترس اینکه بقیه کشورها به کشور ایران روی بیاورند، دائماً با تصویب تحریمهای ظالمانه، مانع تراشی می کنند.

آیت الله مهدوی به جاسوسهای کارشکن به عنوان مانع دوم اشاره کرد و ابراز داشت: جاسوسهایی از جانب بیگانگان برای کارشکنی در کشور مأمور می شوند و گاهاً ضربات جبران ناپذیری به کشور وارد می کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سومین عاملی که مانع اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در کشور است، وجود سودجویان داخلی است که برای رسیدن به سود بیشتر با وارد کردن اجناس قاچاق نبض بازار را در دست می گیرند و موجبات ورشکستگی کارکاخانجات و بیکاری کارگران را فراهم می کند.

امام جمعه اصفهان افزود: به طور مثال واردات موز کشور به دست چهار نفر انسان سودجو افتاده است به گونه ای که کشورهای تولید کننده موز حاضر نیستند با خودِ کشور ایران خرید و فروش انجام دهند، امیدواریم قوه قضائیه با رفتاری جدی تر با چنین اشخاصی برخورد کند.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر اصفهان در پاسخ به این سؤال که چه کنیم که بعد از انجام عبادات دچار تکبر و عُجب نشویم؟ اظهار کرد: عُجب و تکبر دو چیز جداگانه هستند به همین سبب درمان هر کدام به شکل جدا انجام می شود.

رئیس بنیاد خیریه المهدی(عج) ادامه داد: عُجب به معنای رضایت از انجام عبادت و احساس استقلال در انجام عبادت به صورت توأمان است و برای درمان آن بهتر است انسان بعد از انجام هر عبادت شکر خداوند را به جای بیاورد و برای بهتر انجام دادن عبادت از خداوند طلب کمک کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: برای درمان تکبر بهتر است که دیگران در نظر انسان به حساب نیایند همچنین انسان باید دائماً خودش را پائین تر از دیگران تصور کند، همین عمل موجبات از بین رفتن ریا را نیز فراهم می کند.

وی در پاسخ به این سؤال که راه شناخت ادعاهای باطل کسانی که خودشان را از یاران نزدیک حضرت مهدی(عج) معرفی می کنند، چیست؟ اظهار کرد: یکی از راه های شناخت ادعای افراد سنخیت آنها با امام عصر(عج) در اعتقادات، اخلاقیات و اعمال است، معمولاً کسانی که چنین ادعاهای باطلی دارند آلوده به گناهان مختلف هستند که همین مسأله برای رد کردن آنها کافی است.

آیت الله مهدوی ادامه داد: فردی به نام احمد الحسنی در کشور عراق ادعا کرده است که یمانی معروف است ولی چندین سال پیش به همراه مریدانش تعداد زیادی از شیعیان عراق را به شهادت رسانید و ارتباط او با سرویسهای جاسوسی آمریکا و اسرائیل به اثبات رسیده است، مسلماً چنین شخصیتی صلاحیت حضور در میان یاران نزدیک امام عصر(عج) را ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری افزود: امام عصر(عج) قبل از دوران شروع غیبت کبری با توجه دادن مردم به سوی مجتهد جامع الشرایط  در مواضع مختلف، هدایت آنها را رها نکرده اند، به همین سبب توصیه می کنم خودتان را با نظرات مجتهدان جامع الشرایط مطابقت دهید.

امام جمعه موقت اصفهان در پاسخ سؤال فردی که پرسید، آیا اینکه گفته می شود حضرت معصومه(س) برای شفاعت کلّ شیعیان کافی هستند، حدیث متقن و صحیحی است؟ ابراز کرد: یکی از بزرگان قم در این حدیث تردید کرده بودند و فکر می کردند منظور همه شیعیان در روایت فقط شیعیان شهر قم هستند، این عالم قمی بعد از مدتی در خواب به ملاقات رسول خداوند نائل می شوند که همین سؤال را از پیامبر(ص) در خواب می پرسند، پیامبر(ص) در پاسخ به ایشان می فرمایند، میرزای قمی برای شفاعت شیعیان قم کافی است.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر اصفهان در پاسخ به این سؤال که چگونه زندگی ابدی انسان در آخرت به واسطه اعمال او در زندگی محدود دنیا رقم می خورد؟ افزود: ابدی بودن عذابها یا پاداشهای آخرتی به سبب وجود عقاید و اخلاقیات در وجود اشخاص است، چرا که عقاید و اخلاقیات اشخاص، محدود به زمان و مکان خاصی نیست.

رئیس بنیاد خیریه المهدی(عج) توضیح داد: فرض کنید فردی عادت به رانندگی داشته باشد اگر این شخص توانایی اش را از دست ندهد تا لحظات آخر عمرش می تواند رانندگی کند و این عادت او محدود به مکان یا زمان خاصی نیست.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پاسخ به این سؤال که آیا انسانی که ظاهرش فاسد و غیر اسلامی است، می تواند ولیّ خداوند باشد، اظهار کرد: ظاهر انسان نمایانگر باطن او است چرا که ظاهر نمایه ای از رفتار است و رفتار از عقیده گرفته شده است، بنابراین فردی که ظاهرش فاسد است هرگز نمی تواند ولی خداوند باشد.

وی در پایان گفت: ظاهر فاسد حکایت از باطن خراب دارد ولی ظاهر اسلامی نمی تواند تعیین کننده باطن شخص باشد چرا که امکان دارد شخص برای به دست آوردن رضایت دیگران ظاهرش را اسلامی کرده است./201/867/ب1

ارسال نظرات