۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۴۷۳۸۳۲
در نشست خبری؛

برنامه های دهه فجر استان سیستان و بلوچستان تشریح شد

مسگرانی گفت: در ایام دهه فجر شب‌ شعر انقلاب اسلامی، کرسی تلاوت قرآن از سوی قاریان بین‌المللی و مسابقات کتابخوانی از مهم ترین برنامه‌های شهرستان‌های سطح استان خواهد بود.
مسگرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زاهدان برگزار شد، با تشریح برنامه های ایام دهه فجر امسال، گفت: در ایام دهه فجر شب‌ شعر انقلاب اسلامی، کرسی تلاوت قرآن از سوی قاریان بین‌المللی و مسابقات کتابخوانی از مهمترین برنامه‌های شهرستان‌های سطح استان خواهد بود.

وی از آغاز و اجرای طرح عمومی "تئاتر برای مردم" از یک شنبه با اجرای نمایش "دن کامیلو" در مجموعه فرهنگسرای جوان زاهدان خبر داد و اظهار کرد: پیش بینی شده این برنامه تا اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان تصریح کرد: فراخوان دومین جشنواره "پوشاک سنتی اقوام سیستان و بلوچستان" منتشر شده که ارزیابی آثار آن تا پایان بهمن انجام خواهد شد؛ همچنین قرار است این جشنواره اسفندماه در یکی از شهرستان‌های خاش یا ایرانشهر برگزار شود.

وی از موسیقی منطقه سیستان و بلوچستان به عنوان غنی‌ترین انواع موسیقی نواحی در سطح کشور یاد کرد و ادامه داد: قرار است در راستای ارج نهادن به این موسیقی فاخر جشنواره موسیقی "آواها و نواهای وحدت سیستان و بلوچستان" اوایل بهمن‌ماه در شهرستان سراوان برگزار شود.

مسگرانی افزود: پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر امسال همزمان با تهران و دیگر استان‌های کشور از 16 تا 26 بهمن‌ماه در این استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: فراخوان انتخاب "کتاب سال" منتشر شده که در دهه سوم بهمن‌ماه همزمان با هیجدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان با هدف تجلیل از اصحاب قلم و نویسندگان استان برگزار می‌شود./203/831/ب1

ارسال نظرات