۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۴۷۳۹۰۶

کاهش چشمگیر تمایل نیروهای ارتش صهیونیستی برای خدمت در یگان های عملیاتی

داده ها و آمارهای صهیونیستی که اخیرا در اختیار ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، نشان می دهد که ارتش برای نخستین بار با معظل کمبود نیروهای میدانی و عملیاتی به ویژه در زمینه افسران با درجه های پایین رو به رو است.
ارتش اسرائیل

به گزارش خبرگزاری رسا، ارتش رژیم صهیونیستی قادر به عضوگیری از تمامی اقشار و رده های سنی جامعه صهیونیستی نیست که این مساله می تواند به تدریج و در آینده بر وضعیت افسران ارتش تاثیر گذار باشد.

بر اساس گزارش هاآرتص، دایره علوم رفتارهای ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طی سال های گذشته تمایل نیروهای داوطلب برای خدمت در ارتش برای پیوستن به یگان های عملیاتی کاهش بسیار چشمگیری داشته است.

این گزارش می افزاید که بسیاری از نظامیانی که از مهارت ها و اطلاعات بالایی برخوردار هستند به ویژه آنانکه در شهرهای ثروتمند و مرفه زندگی می کنند، خدمت در یگان فناوری و اطلاعاتی را بر خدمت در یگان های عملیاتی ترجیح می دهند.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، آموس هرئیل تحلیلگر نظامی صهیونیستی در گفت و گو با هاآرتص اظهار داشت: روحیه مبارزاتی که ارتش از زمان تاسیس خود همواره آن را مقدس می شمرده است، اکنون در معرض خطر قرار دارد.

در این گزارش اشاره شده است که وضعیت در یگان های میدانی و عملیاتی به ویژه یگان زرهی، مهندسی و توپخانه به مراتب سخت تر است.

هاآرتص تاکید کرد که نیروهای جوان ارتش حتی اگر از سلامت کامل برای خدمت در بخش های عملیاتی برخوردار باشند، اغلب خدمت در یگان سایبر، راه اندازی پهبادها، سامانه های پدافند هوایی و دیگر یگان های فناوری را بر خدمت در بخش های عملیاتی و جنگی ترجیح می دهند و اکنون آمادگی نیروهای جوان ارتش برای خدمت در یگان های عملیاتی مرکزی به میزان 20 درصد کاهش یافته است.

این روزنامه عنوان کرد که تمایل دختران و پسران جوان برای عضویت در ارتش رژیم صهیونیستی طی سال های گذشته کاهش چشمگیری داشته است که این مساله دلایل زیادی دارد از جمله اینکه بیش از نیمی از دختران جوانی که از خدمت در ارتش فرار می کنند، مسائل دینی را بهانه می کننند و فرار دختران جوان از خدمت در ارتش به بهانه های دینی، موجب کاهش بی سابقه نیرو در بسیاری از یگان ها شده است، اما پسران جوان به دلیل اینکه بیشتر به سمت تحصیل در مدارس دینی یهودی روی آورده اند، دیگر تمایلی به خدمت در ارتش ندارند و همین مساله موجب کاهش نیروهای جوان در ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

بر اساس گزارش هاآرتص، تمایل نیروهای جوان ارتش برای خدمت در یگان های عملیاتی در سال گذشته 69.8 درصد کاهش داشته است و البته برای سال 2015 نیز 71.9 درصد ثبت شده است./982/ب102/د

ارسال نظرات