۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۷۵۲۳۱
استاد حوزه و دانشگاه:

تقويت ايمان سبب افزايش استقامت مؤمن مي‌شود

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينكه تقويت ايمان سبب افزايش استقامت مؤمنان مي‌شود، به بيان عوامل تقويت ايمان پرداخت و گفت: پرهيز از گناه و عمل به دانسته‌ها ايمان را تقويت مي‌کند.
حجت الاسلام جعفر هدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، حجت الاسلام جعفر هدايي شنبه شب در سلسله جلسات بصيرتي، اخلاقي كه در مسجد سلمان کاشان برگزار شد، ايستادگي بزرگمرداني چون آيت الله سعيدي و غفاري را براي به نتيجه رسيدن آرمانهاي انقلاب اسلامي از مصاديق بارز ايمان مستقر و پولادين دانست و گفت: نمونه‌هاي آن در تاريخ صدر اسلام همچون مقدادها و ابوذرها بوده‌اند.

وي با انتقاد از سريال معماي شاه، اظهار کرد: بعضي از قسمت‌هاي اين سريال دلچسب است اما بخش‌هايي از آن هم دلچسب نيست، بهذعنوان مثال پاهاي آيت الله سعيدي را با اره برقي قطع کردند تا از حرف خود برگردد اما او همچنان بر نظر خود پافشاري کرده و دشمن خميني(ره) را کافر مي‌دانست.

وي افزود: براي اينکه ايران به جايگاه کنوني برسد واقعاً خون دل‌ها خورده‌ايم اما يک جواني که تازه از راه رسيده و حالا کمي شيمي و فيزيک خوانده، اظهار نظر مي‌کند که ما بايد نظام اسلامي را دوباره به همه‌ پرسي بگذاريم و اين در حالي است كه اين افراد كه همچون اصحاب کهف تازه از خواب بيدار شده‌اند نمي دانند چه راه بلندي براي نظام اسلامي طي شده است.

استاد حوزه و دانشگاه با استفاده از آيات و روايات اسلامي، عنوان کرد: ايمان بر دو قسم مستقر و مستودع تقسيم مي‌شود، ايمان مستودع همچون باري است که روي اتومبيل مي‌گذارند اما آن را نمي‌ بندند که اين بار به سر منزل مقصود نخواهد رسيد بر خلاف ايمان مستقر که مستحکم است و به منزل مي‌رسد.

به گفته وي، آيت الله مرعشي وقتي صبح مي‌خواستند از منزل بيرون بيايند، سر خود را روي ديوار گذاشته و با صداي بلند گريه مي‌کرد و خدا را به چهارده معصوم عليهم السلام قسم مي‌ داد تا همينگونه که با ايمان از منزل بيرون مي‌روند، با ايمان هم به منزل بازگردد، چرا که در روايات آمده است در آخرالزمان انسانها صبحگاه با ايمان از خانه بيرون مي‌رود اما شبانگاه بدون ايمان به منزل بر مي‌گردند.

حجت الاسلام هدايي خاطرنشان کرد: منصور دوانيقي بعد از به شهادت رساندن امام صادق(ع)، شيعيان را بسيار آزار و اذيت کرد و آنها را شکنجه مي‌داد تا اصحاب آن حضرت را معرفي کنند اما آنها زير شکنجه‌هاي سخت حاضر به اين کار نشدندكه نمونه‌هاي اين افراد در انقلاب ما هم بودند اما در نقطه‌ مقابل افرادي سيلي نخورده اي هستند كه کل ايران را مي ‌فروشند.

وي با بيان اينکه تقويت ايمان سبب، افزايش استقامت مؤمنان مي‌شود، به بيان عوامل تقويت ايمان پرداخت و گفت: پرهيز از گناه و عمل به دانسته‌ها ايمان را تقويت مي‌کند، از اين خيلي از چيزها را مي‌دانيم اما به آن عمل نمي‌کنيم.

حجت الاسلام هدايي با اشاره به اينكه، كتابي بنام مفاتيح الجنان كه كليد بهشت است در همه خانه‌ ها وجود دارد اما از آن بهره نمي‌گيريم، گفت: خدمتگزار امام خميني(ره) مشهور به عيساي خميني مي‌گويد که ايشان هر سه سال يک مفاتيح را خراب مي‌کرد چرا که مفاتيح زياد مي خواند و گريست  و اين درحالي است كه مفاتيح در خانه‌ همه ما وجود دارد اما حتي يک بار هم آن را باز نکرده‌ايم.

وي همچنين گناه، بخل، حسد، عيب‌جويي از ديگران، تهمت، دروغ و بداخلاقي را از جمله عوامل تضعيف ايمان برشمرد و همه را به مطالعه کتاب «ايمان›» شهيد دستغيب(ره) سفارش کرد و بر اين موضوع تأکيد کرد که تلفن همراه، کتابخانه نيست و نبايد کتابخانه‌ها به اين بهانه خلوت شوند.

لازم به ذكر است، مسجد سلمان فارسي خيابان اميركبير يكي از مساجد فعال شهرستان كاشان در امور فرهنگي است كه چندين سال متوالي است سلسله بحث هاي بصيرتي اخلاقي به همت و تلاش امام جماعت اين مسجد، حجت الاسلام سيد محمد لاجوردي برگزار مي شود./1307/202/ب2

ارسال نظرات