۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۴۷۵۲۳۲

همایش بزرگداشت استاد کریمی‌مراغه‌ای برگزار می‌شود

همزمان با «جشن بزرگ انقلاب» که از سوی حوزه هنری تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد؛ از مقام ادبی شاعر اهل بیت استاد کریمی مراغه ای تجلیل می شود.
میرزا حسین کریمی مراغه ای

حسن میلانی، رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: در آستانه سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، جشن بزرگ انقلاب و آیین تجلیل و بزرگداشت استاد حاج حسین کریمی مراغه ای برگزار می شود.

وی با بیان این‌که همزمان با «جشن بزرگ انقلاب» که از سوی حوزه هنری تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد؛ از مقام ادبی شاعر اهل بیت استاد کریمی مراغه ای تجلیل می شود، افزود: این مراسم روز پجشنبه 7 بهمن از ساعت 18 در تبریز، چهارراه ابوریحان، تالار اجتماعات شهرداری تبریز برگزار می شود.

رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که استاد حاج حسین کریمی مراغه ای یکی از مفاخر آذربایجان و از شعرای نامدار اهل بیت عصمت و طهارت می باشد، ادامه داد: در جشن بزرگ انقلاب شاعران مطرح کشوری از جمله علیرضا قزوه و ناصر فیض حضور خواهند داشت.

میلانی با بیان این‌که تجلیل از استاد کریمی مراغه ای در تجلیل تکریم مقام شامخ شاعران انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی است، گفت: حوزه هنری استان آذربایجان شرقی همواره حامی شاعران و هنرمندان خود می باشد و امید است بتوان به رسالت خود که همانا پرورش و‌حمایت از شاعران انقلابی و اجتماعی است، جامه عمل پوشاند.

وی با بیان این‌که حضور در این برنامه برای عموم آزاد است، افزود: در این جشن شاعران برجسته‌ای از سراسر استان حضور می‌یابند و شعرخوانی می‌کنند، ضمن این‌که تلاش خواهد شد آثار استاد کریمی مراغه‌ای در سطح وسیع منتشر و در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار گیرد.

میلانی ادامه داد: شاعران و هنرمندان انقلابی و ارزشی همواره مورد توجه حوزه هنری بوده است که  امیدواریم امسال با اجرای طرح‌های کاربردی در منسجم ساختن شاعران این خطه در یک قالب متعهد یکی از فریضه‌های مهم خود را که همانا پرورش و‌حمایت از شاعران انقلابی و اجتماعی است، به‌جا آورده باشد.

رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که کنگره مولانا صافی تبریزی نیز از سوی این نهاد برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: اعضای ستاد اجرایی و علمی کنگره مولانا صافی با فرزند مرحوم محمد صافی تبریزی دیدار کردند تا مقدمات برگزاری این کنگره بیش از پیش فراهم شود./935/302/ب2

 

ارسال نظرات