۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۷۵۴۶۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین مطرح کرد؛

ضرورت حمایت از فرهنگ وقف در کشور

حجت الاسلام عادل گفت: حوزه‌های علمیه اگر به طور جدی از فرهنگ وقف حمایت نکنند، وقف و فرهنگ آن و حقوق موقوفات در جامعه احیا نمی‌شود.
حجت الاسلام غلامرضا عادل

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در نشست مشترک اداره کل اوقاف با حوزه علمیه قزوین به ترویج فرهنگ وقف در کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه درصد بسیار کمی از موقوفات با نیات حوزه های علمیه است که نیازمند تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با نیت حوزه‌های علمیه هستیم.

حجت الاسلام عادل ابراز کرد: با توجه به شرایط موقوفات مرتبط با حوزه های علمیه از نظر کیفی و کمی مبالغ اجرای نیت بسیار اندک است.

وی افزود: حوزه‌های علمیه اگر به طور جدی از فرهنگ وقف حمایت نکنند، وقف و فرهنگ آن و حقوق موقوفات در جامعه احیا نمی‌شود و باید برای احیای وقف در حوزه های علمیه تلاش جدی صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: وقف صدقه جاریه در جغرافیای زمان، باقیات و صالحات ماندگار و ره توشه آخرت است که با حبس سرمایه‌ای از داده‌های الهی در کارهای نیک و خیرات و مبرات انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: ما باید فضا و شرایطی را در جهت احیای بیش از پیش این سنت حسنه فراهم کنیم تا شاهد آثار و برکات این سنت حسنه که به آن تأکید فراوان شده است در جامعه باشیم.

استاد حوزه علمیه اعتماد سازی و اجرای امینانه نیت واقفان را سبب زنده شدن فرهنگ وقف دانست و ادامه داد: مردم با توجه به عشق و علاقه‌ای که به فرهنگ دینی و اهل بیت دارند، اگر بدانند که آنچه سرمایه گذاری می‌کنند در جهت مطالبات آنها هزینه می‌شود قطعاً از خود علاقه و اشتیاق برای انجام وقف نشان می‌دهند.

وی در ادامه همدلی، همکاری و همراهی مسؤولان فرهنگی، خیران، فعالان فرهنگی و واقفان را ضروری دانست و بیان کرد: باید تلاش کنیم بحث فرهنگی وقف را جزء اولویت‌های برنامه‌های خود قراردهیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: یکی از منابع مالی مهم که ماندگار است و می‌توان به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن به آن نگاه کرد مسأله وقف است که بتوانیم از آن محل هزینه‌های جاری و عمرانی را انجام دهیم.

وی در پایان به موقوفات حوزه علمیه در استان اشاره کرد و گفت: موقوفات حوزه‌های علمیه در قزوین بسیار قابل توجه از سایر استان‌های دیگر است که باید تلاش کنیم حوزه علمیه سردارین را با کمک خیرین و مردم هر چه زودتر احیا کرده و در اختیار طلاب حوزه علمیه قزوین قرار دهیم./102/853/ب1

منبع: روابط عمومی حوزه علمیه استان قزوین

ارسال نظرات