۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۷۵۶۶۳
ریيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان:

400 کاروان دانشگاهی از سراسر کشور عازم عتبات عالیات می شوند

ریيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان گفت: بيش از ۱۶ هزار دانشگاهي از سراسر کشور در قالب 400 کاروان به عتبات عاليات اعزام خواهند شد.
جت الاسلام سید محمدرضا فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سيد محمدرضا فقيهي، ریيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشگاه تبریز برگزار شد، از آغاز شانزدهمین دوره اعزام دانشگاهيان به عتبات عاليات خبر داد و اظهار داشت: عمليات اعزام از جمعه اول بهمن آغاز و تا ارديبهشت سال آینده، ادامه خواهد داشت.

وي با بیان این‌که بيش از ۸۲ هزار نفر از دانشگاهيان سراسر كشور در اين دوره متقاضي تشرف به عتبات بودند كه از آن ميان بيش از ۱۶ هزار دانشگاهي به عتبات عاليات اعزام مي شوند، خاطرنشان کرد: تعداد ثبت‌نام متقاضیان حضور در سفر عتبات عالیات میان دانشجویان در طول یک‌ سال گذشته افزایش یافته است.

حجت الاسلام فقیهی با بیان این‌که 3 هزار و 600  دانشگاهی تز استان آذربایجان‌شرقی در شانزدهمین دوره ثبت‌نام کرده است، گفت: از این استان 500 نفر اعزامی در قالب 13 کاروان به عتبات و عالیات خواهیم داشت و کمیت را نمی‌خواهیم فدای کمیت کنیم.

وی با بیان این‌که اکثر کاروان‌های دانشجویی هوایی بوده و دو هتل در نجف متمرکز در نظر گرفته شده است، گفت: هر روز یک کاروان زمینی و دو کاروان هوایی تا فروردین اعزام می‌شوند. در اعزام دانشگاهیان به عتبات به دنبال افزایش کمی نیستیم، بنا داریم برنامه فرهنگی با کیفیتی برای این قشر فرهیخته کشور برگزار کنیم.

ریيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان ادامه داد: ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان با همكاري بعثه مقام معظم رهبري، سازمان حج و زيارت و شركت شمسا در عراق، براي حضور دانشگاهيان در عتبات برنامه هاي فرهنگي گسترده اي را پيش بيني كرده است كه از زمان ورود دانشگاهيان به عراق اين برنامه ها آغاز خواهد شد.

وی بیان داشت: قبل از اعزام به زائران دانشگاهي يك بسته فرهنگي داده خواهد شد كه در شهر نجف اشرف و كربلاي معلي از اين بسته فرهنگي سؤالاتي در قالب مسابقه طرح و اجرا مي شود.

حجت الاسلام فقیهی ادامه داد: همايش احلي من العسل و حرشناسي در كربلا و در نجف بازديد از بيت امام (ره)، كتابخانه علامه اميني،زيارت مقام صافي صفا ، نجف شناسي و بازديد از اماكن مذهبي و تاريخي آن را براي زائرين دانشگاهي اعزامي به عتبات خواهيم داشت.

وی گفت: پروازهاي هوايي بخشي به مقصد نجف و بخشي بغداد خواهد بود كه پروازهاي بغداد ابتدا به كاظمين، كربلا و بعد به نجف اعزام مي شوند و پروازهاي نجف، ابتدا نجف، كربلا و سپس به كاظمين مشرف مي‌شوند.گروه‌هاي زميني هم ابتدا به نجف اشرف و سپس كربلاي معلا و بعد هم به كاظمين اعزام مي شوند.

ریيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان افزود: در اين دوره براي تمامي زائران عتبات دانشگاهيان وام يك و يك و نيم ميليون توماني بانك ملت را در نظر گرفته‌ايم كه قرض الحسنه و كارمزد آن چهار درصد است، ضمن این‌که برای بهبود ارائه خدمت رسانی به دانشگاهیان، هتل های محل اسکان در شهرهای نجف و کربلا تغییر کرد.

وی با بیان این‌که در کل 400 کاروان دانشگاهی از سراسر کشور به عتبات عالیات اعزام خواهند شد، گفت: شعار سال سبک زندگی حضرت فاطمه(س) انتخاب شده است، به دلیل اینکه ابتدای سال 96 مصادف با ولادت حضرت فاطمه(س) است و انتهای سال نیز ولادت ایشان است./935/202/ب2

 

ارسال نظرات