۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۴۷۵۶۷۵
مدیر حوزه علمیه مازندران:

پیوند مردم با مفاهیم قرآنی و اهل بیت رمز پیروزی نظام اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که پیوند ملت بزرگ ایران با اهل بیت(ع) رمز پیروزی و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی در دهه های اخیر بوده است، گفت: امروز نیز برای حفظ این نظام و انقلاب باید تلاش کنیم تا مفاهیم قرآنی در جامعه زنده و پویا باشد.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه های علمیه مازندران امروز در دومین جلسه کمیته قرآنی دهه فجر دستگاه های اجرایی استان از قرآن به عنوان کتاب برای زندگی یاد کرد و گفت: یکی از دانشمندان مسیحی درباره ارزش والای کلام الهی گفت که بهترین برنامه در این کتاب ارزشمند وجود دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حل مشکلات دنیا و آخرت با عمل به قرآن امکان پذیر خواهد بود، افزود: رفع بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه با عمل به این کتاب وحیانی محقق خواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران یکی از مهم ترین دلایل بروز مشکلات و معضلات اجتماعی را فاصله گرفتن از مفاهیم ناب الهی دانست و خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جامعه به منظور گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه بهره گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که هر چه مسائل مربوط به اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه زیادتر شود بی شک در اصلاح و پیشرفت جامعه و نسل جوان آن تأثیر بسزایی خواهد گذاشت، تصریح کرد: جامعه امروز برای ایستادگی در برابر هجمه های وسیع دشمنان نیازمند بهره گیری از مناسب از مبانی دینی و قرآنی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان همواره تلاش کردند تا دین را افیون و عامل عقب ماندگی ملت ها نشان دهند، خاطرنشان کرد: اما امروز به برکت انقلاب اسلامی می بینیم ملت ایران از یک جایگاه و عظمت خاصی در عرصه داخلی و خارجی برخوردار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران جایگاه خود را در سطح منطقه و جهان به کلی از دست داده بود، تصریح کرد: اما پیروزی انقلاب اسلامی موجب احیای جایگاه با عظمت ایران در عرصه جهانی شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان سال ها به گونه ای تبلیغ کرده بودند که علم با دین سازگار نیست، بیان داشت: اما در جامعه اسلامی همواره قرآن و دین در کنار علم و دانش کاربردی بوده و افراد و دانشجویان با تخصص های گوناگون در رشته های مختلف درسی در حوزه دینی و قرآنی فعالیت می کنند و همواره خلاف این ادعای دشمنان را ثابت کرده اند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دین و مفاهیم قرآنی مهم ترین پشتوانه ملت ایران در 38 سال اخیر بوده است، تصریح کرد: پیشرفت و توسعه ایران اسلامی در سایه مفاهیم ناب دینی به دست آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که دشمنان تلاش کردند تا به گونه ای در جامعه القاء کنند که دین و ارزش های اسلامی عامل عقب ماندگی ملت ها است، بیان داشت: اما امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی با پشتوانه محکم دینی و قرآنی به یک عظمت انکارناپذیر در جهان تبدیل شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با تکیه بر فرهنگ قرآنی می توانیم به تعالی و سعادت حقیقی دست یابیم، تصریح کرد: این فرهنگ متعالی و انسان ساز سد محکمی در برابر هر گونه انحراف و تباهی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران بزرگترین پشتوانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را معارف قرآنی و اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در دوره ای علیه رژیم طاغوت دست به قیام زدند که هیچ گونه امکاناتی در اختیار نداشتند و تنها با تکیه بر خدای متعال و مفاهیم قرآنی و پشتوانه عظیم مردمی در برابر رژیم فاسد دوران ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که پیوند ملت بزرگ ایران با اهل بیت(ع) رمز پیروزی و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی در دهه های اخیر بوده است، گفت: امروز نیز برای حفظ این نظام و انقلاب باید تلاش کنیم تا مفاهیم قرآنی در جامعه زنده و پویا باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جامعه بدون پشتوانه دینی نمی تواند به سعادت و تعالی حقیقی دست یابد، بیان داشت: توسل به اهل بیت(ع) و حرکت در مسیر مبانی قرآنی مانع انحراف و گمراهی ما در عرصه ها و صحنه های حساس خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که عزت و افتخار امروز امت اسلامی نیز در پناه قرآن کریم است، ادامه داد: اگر مرحله تمدن بشری که با نزول قرآن به وجود آمد را برداریم بشریت همچنان در ضلالت باقی خواهد ماند.

سینا دلشادی، مدیر حوزه هنری مازندران نیز در این نشست با بیان این که رابطه انسان و کتاب آسمانی قرآن باید دائمی و در تمام ابعاد زندگی باشد، گفت: مهم ترین مهجوریت قرآن عمل نکردن به این کتاب است که متأسفانه نسبت به آن بی توجهی می شود.

وی با بیان این که توجه به معانی و مفاهیم قرآن در کنار زیباخواندن قرآن، یکی از مهم ترین عوامل مهجوریت زدایی از سیمای نورانی این کتاب وحیانی است، افزود: برداشت های سطحی از قرآن یکی از مهم ترین مهجوریت های قرآن است و با توجه به اینکه این کتاب آسمانی، خود را کتاب تدبر و اندیشه معرفی می کند نیز می طلبد مورد عنایت باشد./950/202/ب2

ارسال نظرات