۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۷۵۷۷۷
مدیر حوزه علمیه مازندران:

انقلاب اسلامی موجب احیای هویت اسلامی و کرامت انسانی شد

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی، هویت اسلامی و کرامت انسانی را در احیا کردند، گفت: متأسفانه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم حاکم همه توان خود را برای از بین بردن هویت دینی مردم به کار گرفت و کرامت انسانی مردم کشورمان را خدشه دار کرد.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعلان تبلیغی استان با گرامیداشت فرا رسیدن ماه بهمن و در پیش بودن سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این ماه با عظمت یادآور وحدت و همبستگی ملت ایران در پیشگامی برای پیروزی نهضت عظیم اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که دهه مبارک فجر نعمت بزرگی برای کشورمان است، افزود: فجر انقلاب تحولی برای مردم و میهن اسلامی به شمار می آید و باید قدر آن را دانست.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی با تکیه بر خداوند متعال و پشتوانه عظیم مردمی، نهضت فراگیری را آغاز کردند، تصریح کرد: امروز نیز دین و ارزش های اسلامی مهم ترین پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی موجی از شادی و خوشحالی را در میان ملت های آزاده جهان به وجود آورد، خاطرنشان کرد: با توجه به همه هجمه های دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی، می بینیم این انقلاب الهی هر روز در جهان جایگاه و عظمت خاصی پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که هر روز که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد عزت و عظمت آن بیشتر نمایان می شود، تصریح کرد: تلاش 38 ساله بدخواهان و دشمنان انقلاب اسلامی بر براندازی و نابودی این نظام دینی همواره به بن بست رسیده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، مردم را مهم ترین پشتوانه انقلاب اسلامی عنوان کرد و با بیان این که نظام اسلامی با حضور مردم با بصیرت کشورمان هیچ گاه آسیبی به آن وارد نخواهد شد، بیان داشت: حضور در صحنه مردم عامل اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی، هویت اسلامی و کرامت انسانی را در احیاء کردند، خاطرنشان کرد: متأسفانه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم حاکم همه توان خود را برای از بین بردن هویت دینی مردم به کار گرفت و کرامت انسانی مردم کشورمان را خدشه دار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که انقلاب اسلامی موجب رشد معنوی و اخلاقی در جامعه شده است، تصریح کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، دین و ارزش های اسلامی تنها در رفتارهای فردی افراد خلاصه می شد و رژیم حاکم اجازه رشد و گسترش مبانی دینی را در جامعه نمی داد و با تقویت آن در جامعه به شدت مقابله می کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز به برکت انقلاب اسلامی، احکام دینی در همه بخش های جامعه ساری و جاری است، بیان داشت: همه قوانین و برنامه های کشورمان بر مبنای دین و منطبق با مفاهیم ناب الهی صورت گرفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حرکت های سیاسی و دینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بر اساس فطرت الهی بود، بیان داشت: نهضت امام خمینی(ره) موجب احیاء دین و بازگشت معنویت در جامعه ایرانی شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه حرکت ها و اقدامات امام راحل مبنای دینی و الهی داشت، تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در طول دوران مبارزات و پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره دین و ارزش های اسلامی را مبنای امور قرار می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که مبنای دینی و الهی امام راحل موجب شد ایشان از هیچ قدرت مادی هراس نداشتند و با همه وجود در برابر قدرت های جهانی می ایستادند، بیان داشت: ارتباط قلبی شدید ایشان با خداوند متعال موجب شد امام راحل بدون هیچ هراسی در برابر دشمنان و قدرت های بزرگ با عزت و اقتدار از دین و ملت دفاع کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، افکار امام راحل را نجاتبخش بشریت دانست و ادامه داد: کشورهایی که از اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پیروی می کنند به سعادت و تعالی حقیقی دست خواهند یافت.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری بسیاری از ملت های جهان شده است، تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بسیاری از ملت های آزادی خواه جهان در مسیر مطالبه گری از حکام خود قرار گرفتند.

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که امروز رسالت آحاد جامعه در حفظ و حراست از آرمان های انقلاب بسیار سنگین است، خاطرنشان کرد: نباید برخی مسائل حاشیه ای در کشور موجب خدشه دار کردن آرمان ها و ارزش های انقلاب شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امروز وحدت و همبستگی مهم ترین نیاز کشور برای مقابله با توطئه های دشمنان است، بیان داشت: تفرفه و اختلاف مهم ترین خواسته و هدف دشمنان انقلاب اسلامی برای تضعیف نظام اسلامی است./950/202/ب2

ارسال نظرات