۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۴۷۶۰۴۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

نیازمند استراتژی اصولی و هدفمند در عرصه فرهنگی هستیم

محمدپور گفت: پس از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیازمند اتخاذ استراتژی واحد، اصولی، هدفمند و بلند مدت در عرصه فرهنگی هستیم.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی صبح امروز در جمع فعالان فرهنگی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی از کمبود فضاهای فیزیکی برای انجام فعالیت های فرهنگی گلایه کرد و اظهار داشت: کمبود بناهای فیزیکی امروز به یک چالش بزرگ برای اهالی فرهنگ و هنر در استان تبدیل شده است.

وی با بیان این‌که روند ساخت ساختمان برای مجتمع های فرهنگی و هنری استان بدلیل نبود اعتبار نیمه تمام رها شده است، خاطرنشان کرد: برخی از مکان هایی که هم اکنون در آنها فعالیت های فرهنگی و هنری انجام می گیرد؛ بدلیل نقصان در مباحث ایمنی، آبستن انواع حوادث اند.

محمدپور در بخش دیگری از سخنان خود «عدم تعریف صحیح» از واژه فرهنگ را یکی از مصادیق ولنگاری فرهنگی دانست و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند توجه به مقوله وسیع و موثر فرهنگ در جامعه هستیم؛ واقعیت آنست که هنوز انسجام خاص و هدفمندی در عرصه فرهنگی نداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این‌که دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی کاملا بجا و کارشناسانه است، افزود: معظم‌له بارها نسبت به تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، جنگ نرم و اخیرا ولنگاری فرهنگی هشدارهای لازم را ارایه کرده‌اند؛ اما متولیان امر تنها به تکرار این منویات بسنده می کنند.

وی با بیان این‌که پس از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیازمند اتخاذ استراتژی واحد، اصولی، هدفمند و بلند مدت در عرصه فرهنگی هستیم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک حرکت عظیم در سبک زندگی مردم بود و باید با تبیین آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب تداوم بخش این نهضت جهانی باشیم.

محمدپور از رسانه ها خواست با نقد منصفانه عملکرد مدیران و بیان واقعیات در خدمت رسانی، مسئولان نظام را در برگزاری جشن‌های انقلاب با روش های بدیع و روزآمد یاری کنند و افزود: نسل جوان جامعه خواستار تبیین حقایق تاریخی و ناگفته‌های انقلاب هستند؛ هنوز ابعاد این انقلاب تبیین نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سینما فلسطین و سینما ناجی، آماده اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر از ١٤ تا ٢١ بهمن ماه جاری هستند، اظهار داشت: ٢٤ عنوان فیلم از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در تبریز به روی پرده می‌رود، که  هر فیلم در چهار سئانس به نمایش درمی‌آید.

وی با اشاره به این‌که جشنواره فیلم فجر با توجه به پیشینه تاریخی خود؛ می تواند زمینه ساز تولید فیلم هایی با محوریت سینمای ارزشی و اسلامی شود، افزود: این برنامه با هدف نشاط بخشی فرهنگی بین مردم به خصوص جوانان و تقویت جایگاه سینما و تشویق عموم به حضور در سینما برای بهره‌گیری از آخرین تولیدات سینمایی برگزار می‌شود./935/202/ب2

ارسال نظرات