۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۴۷۶۴۱۸
امام جمعه میانه:

حقوقهای نجومی عامل تشویش اذهان عمومی و رنجش ملت است

حجت الاسلام حامدی با بیان اینکه رانت خواری، حقوقهای نجومی، رشوه خواری، ربا و دست درازی به بیت المال منهای دین اسلام و عامل رنجش ملت است، گفت: رواج چنین مسائلی عامل بروز تشویش اذهان عمومی در جامعه خواهد شد.
حجت الاسلام حامدی، مسؤول مدارک علمی حوزه های علمیه کشور

به خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدرضا حامدی، امام جمعه میانه امروز در جلسه درس اخلاق با حضور معاون استاندار، فرماندار ویژه و مدیران شهرستان میانه، با تأکید بر پرهیز از سوء استفاده، اظهار داشت: همچنین باید مسؤولان به گونه ای برخورد کنند که سوء برداشت از رفتار آنها نشود.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید به گونه ای برخورد داشته باشند که حتی اطرافیان آنها نیز امکان سود جویی نداشته باشند، گفت: نبی مکرم اسلام گرفتن زکات را برای اطرفیان خود ممنوع کرده بود، وجود افراد خاص و انتفاع آنها در اطراف مسؤولان نیز مغایر با آموزه های اسلامی است.

امام جمعه میانه با تأکید بر توجه به دستورات دینی، ابراز داشت: اگرچه انجام دستورات دینی و آموزه های اسلامی سبب رنجش دیگران و نارضایتی خواهد شد، اما در نهایت رعایت آنها شخص را مستوجب  پاداش خواهد کرد و باید حق به حق دار برسد و این امر پر زحمت و نیازمند تلاش و مجاهده است.

وی با بیان اینکه رانت خواری، حقوقهای نجومی، رشوه خواری، ربا و دست درازی به بیت المال منهی دین اسلام و عامل رنجش ملت است، افزود: رواج چنین مسائلی عامل بروز ناهنجاریها، آسیبها و تشویش اذهان عمومی در جامعه خواهد شد و مردم را نارازی خواهد کرد.

حجت الاسلام حامدی با تأکید بر معیار قرار دادن تقوا در مناسب و جایگاه ها، ادامه داد: اگر در جامعه به سه توصیه اقامه حد و حدود بین نزدیکان و غیر نزدیکان و حاکم قرار دادن کتاب خدا مورد توجه مورد توجه باشد و تقسیم بر اساس عدالت صورت گیرد سبب سعادت دنیوی و اخروی انسانها خواهد بود./854/203/ب2

ارسال نظرات