۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۴۷۶۶۶۴

برنامه های حوزه هنری استان قم در دهه مبارک فجر

رییس حوزه هنری استان قم خاطره گویی انقلاب و برپایی نمایشگاه شهری با موضوع انقلاب را از مهم ترین برنامه های حوزه هنری استان قم در دهه فجر عنوان کرد.
حوزه هنری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجدالدین معلمی، رییس حوزه هنری استان قم در برنامه رادیویی چهار سوق در رایو جوان برنامه های حوزه هنری استان قم در دهه فجر را تشریح کرد.

وی با اشاره برگزاری برنامه شب های خاطره در دهه فجر ابراز داشت: با توجه به این که قم یکی از مهم ترین  پایگاه های انقلاب بوده است و گرایش های مختلفی از مردم در انقلاب حضور داشته اند برای انتقال این خاطرات به نسل جوان چند جلسه خاطره گویی را خواهیم داشت که در مسجد چهار مردان قم برگزار خواهد شد.

معلمی افزود: در برنامه شب های خاطره از خاطره گویی سرکار خانم زهرا الماسیان که هم در جبهه حضور داشته اند و هم در انقلاب فعالیت داشته اند و به پرستاری مجروحان می پرداختند در دهه فجر امسال که تقارن با میلاد حضرت زینب(س) دارد استفاده خواهیم کرد.

وی برنامه دیگر حوزه هنری استان قم در دهه فجر را برگزاری شب شعر مهر و ماه دانست و گفت: در این برنامه شعرای استان قم حضور خواهد یافت و به شعر خوانی با موضوع انقلاب خواهند پرداخت؛ این برنامه سیزدهم بهمن در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار خواهد شد.

رییس حوزه هنری استان قم با بیان این که برنامه رونمایی از مجموعه اشعار مناجاتی کنگره شعر مواهب در دهه فجر برگزار خواهد شد، افزود: همچنین در دهه فجر با هماهنگی که با شهرداری قم صورت گرفته است آثار هنرمندان قمی که با موضوع دهه فجر تولید شده است را به صورت نمایشگاه شهری در سطح شهر به نمایش خواهیم گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: آخرین برنامه ای که در دهه فجر خواهیم داشت نشست تخصصی شعر کودک و نوجوان با موضوع دهه فجر خواهد بود و در کنار آن نقد و بررسی در رابطه با آثار تولیدی شعر کودک و نوجوان را خواهیم داشت./843/ت302/ج

ارسال نظرات