۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۴۷۶۶۷۱
امام جمعه محمودآباد:

وابستگی به غرب سبب عقب ماندگی کشور می شود

امام جمعه محمودآباد با اشاره به این که وابستگی به غرب سبب عقب ماندگی کشور می شود، گفت: کشور در دوران طاغوت در همه بخش ها وابسته غربی ها بود و مردم هوشیار کشورمان این ذلت را نپذیرفتند و دست به قیام زدند.
امام جمعه محمود آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان با اشاره به در پیش بودن دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران را همچون انفجاری نوری در میان ظلمت و تاریکی دوران توصیف کرد و گفت: نهضت اسلامی زمانی به پیروزی رسید که ملت ایران از ظلم و ستم رژیم طاغوت به ستوه در آمده بودند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که ملت بزرگ ایران هیچ گاه جنایت های رژیم طاغوت علیه خود را فراموش نخواهند کرد، افزود: مردم کشورمان در دوران ظلمه از حداقل آزادی های سیاسی و اجتماعی محروم بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رژیم طاغوت به دلیل ترس از خروش ملت بر علیه تاج و تخت محدودیت های بسیاری را برای مردم، فعالان اجتماعی و سیاسی اعمال می کرد، بیان داشت: مردم در آن دوران حتی  آزادانه نمی توانستند به انجام واجبات دینی خود بپردازند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که سران رژیم طاغوت در عرصه های مختلف، کشور را کاملاً وابسته غرب کرده بودند، افزود: این وابستگی به گونه ای بود که شاه بدون هماهنگی و اجازه از آمریکایی ها نمی توانستند کوچکترین حرکتی انجام دهند.

امام جمعه محمودآباد با اشاره به این که وابستگی به غرب بستری را برای عقب ماندگی کشور فراهم کرد، گفت: کشور در دوران طاغوت در همه بخش ها وابسته غربی ها بود و مردم هوشیار کشورمان این ذلت را نپذیرفتند و دست به قیام زدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روشنگری های امام خمینی(ره) و دیگر علما و بزرگان دینی بر علیه رژیم فاسد پهلوی بستری را برای آغاز نهضت عظیم اسلامی در سراسر کشور فراهم کرد، افزود: امام راحل با رهبری این نهضت عظیم و همراه کردن توده مردم توانستند یک انقلاب الهی با حضور و مشارکت عموم مردم پایه گذاری کنند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که رژیم در ماه های پایانی عمر خود همه حرکت ها و تجمعات مردمی را به شدت سرکوب می کرد، گفت: اما زندان، شکنجه، تبعید و به شهادت رساندن نیروهای انقلابی و عموم مردم موجب نشد ملت بزرگ ایران از اهداف و آرمان های بزرگ خود عقب نشینی کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رژیم هیچ گاه فکر نمی کرد که مبارزات امام خمینی(ره) به جایی برسد که زمینه ساز سرنگونی رژیم را فراهم کند، بیان داشت: این نهضت عظیم مردمی علیرغم همه تلاش های آمریکا و انگلیس برای خاموش کردن خروش مردمی به پیروزی رسید و حکومت دو هزار و 500 ساله طاغوت برچیده و یک حکومت دینی بر پایه رأی و حضور مردم پایه گذاری شد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که امواج توفنده انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه سال 57 در آستانه ساحل نجات قرار گرفت، گفت: این آرامش زمانی شکل عملیاتی به خود گرفت که رهبر و مقتدای ملت تصمیم به بازگشت به میهن گرفتند.

وی تصریح کرد: گستردگی و سرعت پیشرفت انقلاب اسلامی مردم و درهم‌ریزی همه‌جانبه حکومت شاهنشاهی به‌گونه‌ای رقم خورد که پیش‌بینی اتفاقات احتمالی حتی برای دستگاه‌های اطلاعاتی ابرقدرت‌های شرق و غرب ناممکن شد.

امام جمعه محمودآباد با بیان این که در عین ناباوری همه ناظران بین‌المللی، معمار کبیر انقلاب اسلامی با برنامه‌ریزی مشخص، مسیر پیروزی ملت را با اتکا به حمایت‌های الهی تدبیر فرمودند، گفت: امام راحل علیرغم همه تهدید های داخلی و خارجی به کشور بازگشتند و بستر برای پیروزی کامل انقلاب فراهم شد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که پرواز انقلاب زمینه ساز تحقق بزرگترین انقلاب قرن بیستم را فراهم کرد، بیان داشت: در آن دهه شالوده نظام اسلامی طراحی و در مقابل دیدگان متحیر همه ناظران جهانی قرار گرفت و این دهه آیینه تمام نمایی شده که اسلام ناب در آن تحقق مجدد پیدا کرده و در نهایت وعده نصرت الهی در 22 بهمن محقق و بعد از حدود 15 قرن حکومت اسلام، خدا و قرآن برروی زمین محقق شد.

حجت الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز دوره ریاست جمهوری ترامپ، بر ضرورت پرهیز رییس جمهور جدید آمریکا از ادامه سیاست های غلط دولتمردان آمریکایی در گذشته تأکید کرد و گفت: متأسفانه سیاست های رؤسای جمهور گذشته آمریکا در جهان همواره بحران آفرین بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بحران های امروز خاورمیانه نتیجه سیاست های جنگ طلبانه و زیاده خواهانه آمریکایی ها در منطقه است، افزود: امروز کشورهای اسلامی منطقه در آتش تفرقه و اختلافات ناشی از دخالت ها و سیاست های آمریکایی ها در حال سوختن است.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به علیرغم شعارهای اوباما متأسفانه در دوران هشت ساله ریاست جمهوری او شاهد جنگ و خونریزی در کشورهای منطقه بودیم، خاطرنشان کرد: گروه های تروریسی محصول سیاست های غلط آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشورهای اسلامی بوده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که امروز خطر گروه های تکفیری نظیر داعش تنها برای کشورهای مسلمان منطقه نیست بلکه  تهدیدی برای همه جهان است، بیان داشت: این گروه های تروریستی محصول تفکر دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای غربی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که غربی ها نشان دادند امروز از مقابله با گروه های تروریستی تفکیری نظیر داعش عاجز هستند، تصریح کرد: امروز کشورهای جهان با خطر بزرگی به  نام تفکر تکفیری مواجه هستند که می تواند بحران های امنیتی بسیاری را در جهان ایجاد کند.

وی با بیان این که جهان در حالی شاهد سوگند 45 امین رییس جمهوری آمریکا بود که هنوز سوگند ریاست جمهوری تمام شده بر التهاب چه در داخل آمریکا و چه در دنیا بیش از گذشته افزود، گف: ترامپ هنوز نیامده فرمان ساخت یک سامانه دفاع موشکی در مقابل تهدید‌های ادعایی از سوی ایران و کره شمالی را صادر که این تفکر از سوی جمهوری خواهان به او القا شده است.

امام جمعه محمودآباد همچنین به لغو صدور روادید برای اتباع ایران و چند کشوردیگر جهان و همچنین ساخت دیواری میان آمریکا و مکزیک از سوی ترامپ اشاره کرد و گفت: این گونه مسائل نشان از بی‌فکری یک رییس جمهور است.

حجت الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به این که ترامپ توافقی را نادرست و بد توصیف کرد که اتحادیه اروپا و سران کشورهای این اتحادیه به او هشدار دادند که در صورت نقض برجام مخالفت‌ها و محدودیت‌هایی را برای آمریکا در نظر می‌گیرند، گفت: همه این سخنان و عملکرد چند روزه رییس جمهور جدید آمریکا نشان دهنده این است که دولتمردان آمریکایی هیچ گاه راهبرد و استراتژی اصلی خود را تغییر نمی دهند./1317/202/ب2

ارسال نظرات