۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۷۶۸۷۰
همزمان در 11 کشور جهان؛

دهمین سالگرد آیت الله فاضل لنکرانی 12 اسفند برگزار می‌شود

دهمین سالگرد مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی، روز 12 اسفندماه همزمان در شهر مقدس قم در 11 کشور جهان برگزار خواهد شد.
حضرت ‌آیت الله فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدجواد نور موسوی در نشست خبری ستاد برگزاری مراسم سالگرد حضرت آیت الله فاضل لنکرانی که پیش از ظهر امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد با اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت رحلت حضرت آیت الله فاضل لنکرانی، بیان داشت: حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در خانواده ای اهل علم و اخلاق بزرگ شده است به گونه ای که پدر وی شیخ عبدالله فاضل لنکرانی از معتمدان آیت الله بروجردی بوده است.

مسؤول ستاد برگزاری مراسم سالگرد حضرت آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: حضرت آیت الله فاضل لنکرانی تحصیل علوم حوزوی را از دوران نوجوانی آغاز کرد و در سن 19 سالگی به درجه اجتهاد رسید و بیش از 100 اثر علمی از وی به یادگار مانده است.

وی حضرت آیت الله فاضل لنکرانی را محور وحدت نیروهای انقلابی و حوزه علمیه قم دانست و خاطرنشان کرد: با وجود وحدت میان نیروهای انقلابی و حوزه علمیه است که می توان به اهداف مورد نظر امام خمینی(ره) دست پیدا کرد.

حجت الاسلام نور موسوی به فعالیت های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و ابرازداشت: تاکنون بیش از 60 نشست علمی در زمینه محیط زیست، ممنوعیت استفاده از سلاح های کشتارجمعی و انرژی هسته ای با حضور شخصیت های برجسته جهانی اعم از رهبر مسیحیان مجارستان و نماینده صلیب سرخ برگزار شده است.

وی در زمینه برنامه های دهمین سالگرد حضرت آیت الله فاضل لنکرانی بیان داشت: این مراسم پنج شنبه 12اسفند پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در مسجد اعظم قم و همزمان 11 کشور جهان برگزار می شود./1324/202/ص

ارسال نظرات