۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۴۷۷۲۹۹
حجت الاسلام عماد:

کمبود امکانات سبب شده نتوانیم وظایف مان را به درستی انجام دهیم

رییس مرکز امور نخبگان حوزه های علمیه اعلام کرد که به دلیل کمبود امکانات نتوانسته ایم وظایف خود را در قبال نخبگان حوزه به خوبی انجام دهیم.
حجت الاسلام عماد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عماد در آیین افتتاح طرح استاد راهنما مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه که دوشنبه شب در ساختمان این مرکز واقع در میدان مفتح برگزار شد، با گرامی داشت دهه فجر و یاد امام خمینی(ره) بیان داشت: عطا کردن نعمت های ویژه از سوی خداوند به بندگان موجب ایجاد وظیفه ای ویژه برای آنها می شود.

رییس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه ادامه داد: همان گونه که استطاعت مالی و جسمانی موجب ایجاد وظیفه حج و جهاد می شود، استعداد سرشار و ویژه نیز موجب ایجاد وظایف ویژه می شود؛ بنابراین طلاب با استعداد دارای وظایف بسیار مهمی هستند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط امروزه مسلمانان در جهان و شیعیان در میان مذاهب به ویژه شیعه ای که انقلاب دینی و معنوی را ایجاد کرده تکالیف مهمی را بر عهده روحانیت، پیشتاز این عرصه گذاشته است.

حجت الاسلام عماد با اشاره به کمبود امکانات مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه بیان داشت: این مرکز به دلیل کمبود امکانات نتوانسته است سه وظیفه شناسایی استعدادهای برتر، ساماندهی و حمایت و همچنین بهره گیری از ظرفیت های آنها جهت پاسخ گویی به سؤالات مردم و مشکلات نظام به درستی انجام دهد؛ گرچه تمام تلاش خود را در این زمینه انجام داده است.

وی استفاده از نظرات اساتید و طلاب نخبه را از اهداف طرح استاد راهنما دانست و گفت: جمع های صمیمانه طلاب استعداد برتر با حضور یکی از اساتید موفق حوزه علمیه از فعالیت هایی است که هیأت امنای مرکز امور نخبگان به آن دل بسته تا با همدلی و همفکری و هم رأیی آنها مسیر رشد علمی ایجاد شود و مرکز نیز از دیدگاه های نخبگان استفاده کند.

رییس مرکز امور نخبگان حوزه های علمیه افزود: با اختیاراتی که شورای عالی حوزه های علمیه به هیأت امنای مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه داده است طرح استاد راهنما  به تصویب هیأت امنای این مرکز رسید که آیت الله مروی، حجج اسلام والمسلمین مهاجرنیا، فاضل، جزایری و زارعی عضو شورای راهبردی این طرح هستند و حجت الاسلام طهماسبی نیز دبیری این شورا را برعهده دارد./1324/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات