۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۷۸۷۹۹
کارشناس مسائل دینی:

منبر بهترین رسانه برای تبلیغ ارزش های دینی و اخلاقی در جامعه است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که سخنان روحانیت در میان عامه مردم همواره مورد وثوق بوده است، گفت: منابر علما و روحانیان بهترین رسانه برای تبلیغ ارزش های دینی و اخلاقی در بخش های مختلف جامعه است.
حجت الاسلام دهنوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام دهنوی، استاد حوزه و دانشگاه یک شنبه در جمع خانواده های طلاب و روحانیان این شهرستان گفت: آرامش در خانواده از سوی خانم خانه شکل می گیرد و تدام این آرامش در دستان مرد خانواده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تبیین این مهم که خدمت زن در خانواده، به معنای تبعیض بین زن و مرد نیست، افزود: آن جایی که پیامبر می فرمایند جهاد زن، خوشرویی و تأمین همسر هست، تا جایی که پیامبر می فرمایند اگر زنی لیوان آبی به همسر خود دهد، و مرد خانه لقمه نانی در دهان همسر خود بگذارد، به اندازه یکسال عبادت، ثواب تعلق می گیرد.

حجت الاسلام دهنوی اظهار داشت: کسی که احساس آرامش و خوشبختی می کند می تواند یک چوپان باشد که زیر سر خود تکه پارچه ای قرار بدهد و آرام و با آسایش بخوابد و لذت ببرد، اما فرد ثروتمندی هم هست، که با ثروت میلیاردی و بهترین رخت خواب ها آسایش ندارد و دریغ از یک خواب آرام است.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که فضلا و علما ارزش های قرآنی در رابطه با خانواده را به مردم منتقل کنند، گفت: مودت یعنی عشق، با عشق است که آرامش ایحاد می شود و زندگی ای که عشق، صفا و صمیمیت در آن حاکم باشد احساس آرامش می کند، اگرچه بهترین امکانات در اختیار زوجین باشد، اما عشق وجود نداشته باشد، آرامش در آن زندگی وحود ندارد، چرا که عشقی وحود ندارد.

حجت الاسلام دهنوی با بیان این که علما و روحانیان نقش مهمی در تبیین مسائل مهم در جامعه ایفا می کنند، خاطرنشان کرد: روحانیت و مبلغان دینی باید در خطابه و منابر خود به جایگاه مهم خانواده و نقش کلیدی هر یک از زوجین در تحکیم بنیان خانواده تأکید کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که سخنان روحانیت در میان عامه مردم همواره مورد وثوق بوده است، تصریح کرد: منابر علما و روحانیان بهترین رسانه برای تبلیغ ارزش های دینی و اخلاقی در بخش های مختلف جامعه است.

این کارشناس مسائل خانواده در ادامه سخنان خود تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم، راهکارهای اصلی حاکمیت آرامش و عشق در زندگی را بیان کرده است، اما جزئیات این مهارت های شگرف زندگی در کلام و زبان اولیای خداوند آمده است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در دنیای غرب شخصیت هایی هستند که این افراد مهارت هایی به مردم دنیا یاد می دهند که مجموعه مهارت های زندگی زناشویی است و عشق ایجاد می شود، اما نکته مهم این است که همه این مهارت ها در دین مبین اسلام ذکر شده است، که کوچکترین وجه تمایزی با مهارت های غربی ها ندارد و همه آنها از روایات ائمه آمده است و غربی ها تنها برای این مهارت ها اسم گذاشتند.

وی با اشاره به یکی از استدلال های شخصیت های غربی در مسأله مهارت های زندگی گفت: وقتی جسم های شما از هم دور است دل های شما نیز دور می شود، اما جای کمی تامل است، چرا که هزاران سال پیش پیامبر اکرم کرامی اسلام آورده است که  اگر زن و مرد کنار هم بنشینند، محل نشستن آنها محل عبور ملائکه هستند و با عبور ملائکه خیر و برکت به آنجا روانه می شود.

حجت الاسلام دهنوی با بیان این که حسن خلق از مهم ترین عوامل زندگی شاد و آرامش در زندگی است، گفت: خداوند متعال با حسن خلق زوجین درهای رحمت را به روی آنها وا می کند، چه خوب است که در کنار این حسن خلق ها تقویت شود و رابطه بین زوجین و گفت وگوی بین آنها طعم لطافت و بخشندگی بگیرد.

این کارشناس مسائل خانواده با اشاره به این که حسن خلق و آرامش موجب افزایش طول عمر می شود، خاطر نشان کرد: غربی های لائیک بی دین که خداوند را قبول ندارند، امروز با اثبات از طریق ریاضیات به نتیجه ای رسیدند که سال ها قبل پیامبر اکرم به آن اشاره کرد و آن این بوده که با ایحاد آرامش در زندگی افزایش طول عمر به طور محسوسی حس می شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که اولیا الهی محبت به زوجین را سفارش کرده اند، تصریح کرد: زوجین محبت را به همدیگر ابراز کنند، محبت مرد به همسر خود به گونه ای به مانند اکسیژن برای تنفس و زندگی است و برای حیات آدمی اگر اکسیژن وجود نداشته باشد، زندگی دیگر ادامه ندارد و این زندگی بدون محبت فایده ای ندارد.

این کارشناس مسائل خانواده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امروز دنیاى غرب به آفت تزلزل در بنیان خانواده مبتلا شده است، ادامه داد: متأسفانه آثار سوء آن با ورود سبک زندگی غربی به جوامع شرقی نیز رسوخ کرده است.

حجت الاسلام دهنوی با بیان این که نظام خانواده، یک نهاد اساسى و محورى در جامعه و به عنوان هسته اولیه و براى سایر نهادهاى اجتماعى به شمار مى رود، تصریح کرد: رشد و شکوفایى این نظام محبوب و بى بدیل، مرهون شناخت و رعایت دقیق حقوق هریکى از اعضاى آن نسبت به یکدیگر است.

وی با اشاره به این که امروز سبک زندگی غربی در جامعه ایرانی در حال رسوخ کردن است؛ خاطرنشان کرد: باید فرهنگ اسلامی ایران که انسان ساز و تعالی بخش است در همه شئون فردی و اجتماعی جامعه ما نهادینه شود./202/950/ب1

ارسال نظرات