۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۴۷۸۸۷۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

انقلاب اسلامی، هویت دینی ملت ایران را احیا کرد

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی احیا کننده هویت دینی و کرامت انسانی در جامعه ایران بود، گفت: ایران تا پیش از پیروزی نهضت، علاوه بر این مبانی دینی در مظلومیت کامل به سر می برد.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت‌الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت دهه مبارک فجر در نوشهر برگزار شد با بیان این که اسلام ناب در دهه فجر درخشید و به همه جهان انعکاس یافت، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام ناب و حقیقی جهان مدار شد.

وی با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی برای براندازی و نابودی این نظام دینی تلاش های بسیاری کردند، افزود: اما همواره توطئه ها و نقشه های شوم آنها با حضور و ایستادگی ملت ایران خنثی شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت بزرگ ایران همه تهدید، دشمنی و تحریم های دشمنان انقلاب را به فرصتی برای رشد و تعالی نظام تبدیل کردند، خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با توجه به همه تحریم های دشمنان در سه دهه اخیر، اما امروز به یک کشور تأثیرگذار جهان تبدیل شده است.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که ملت بزرگ ایران ثابت کردند همواره در برابر زیاده خواهی های دشمنان انقلاب خواهند ایستاد، افزود: ایستادگی و مقاومت در برابر توطئه های دشمنان رمز پیروزی های مکرر انقلاب اسلامی در 38 سال اخیر است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بسیاری از ملت های جهان به ویژه مردم مسلمان منطقه نیز امروز با الگوگیری از ملت ایران در برابر ظلم و ستم بیگانگان ایستادگی می کنند، خاطرنشان کرد: امروز دیگر دوران دخالت و به تاراج بردن منافع ملت ها به پایان رسیده و به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ملت ها هوشیار و بیدار شده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تجربه ثابت کرده که تحریم و تهدید نمی تواند ذره ای از اراده ملت ایران در رسیدن به اهداف و آرمان های متعالی خود باز دارد، تصریح کرد: مردم کشورمان در سه دهه اخیر مشکلات و بحران های بسیاری را برای رسیدن به اهداف انقلاب پشت سر گذاشته اند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بدخواهان انقلاب لحظه ای از فکر توطئه و دشمنی علیه ملت ایران اسلامی بیرون نخواهند آمد، افزود: دشمنان این نظام دینی از هر روزنه ای برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می کنند.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که انقلاب اسلامی ایران با وجود همه توطئه های دشمنان هر روز بیشتر از روز گذشته جایگاه خود را در میان ملت های جهان باز می یابد، خاطرنشان کرد: انقلاب ملت ایران که مبنای دینی و الهی داشته با اراده استوار یک ملت و تکیه بر ارزش های دینی به پیروزی دست یافته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی ارزش های دینی در جامعه احیاء شد، بیان داشت: در رژیم گذشته دین و مبانی اسلامی هیچ جایگاهی در جامعه نداشت، چون رژیم اجازه تقویت مبانی دینی در اجتماع را به هیچ عنوان نمی داد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی احیاء کننده هویت دینی و کرامت انسانی در جامعه ایران بود، خاطرنشان کرد: تا پیش از پیروزی نهضت، علاوه بر این مبانی دینی در مظلومیت کامل به سر می برد، کرامت انسانی ملت ایران نیز خدشه دار شده بود.

مسؤول حوزه علمیه شهید بهشتی(ره) نوشهر با بیان این که انقلاب اسلامی را می توان انقلابی برای بازگشت دین به متن جامعه دانست، بیان داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی دین و ارزش های اسلامی در متن جامعه ساری و جاری است و همه قوانین و برنامه های کشور بر مبنای احکام دینی تدوین شده است.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی عزت و اقتدار را برای ملت ایران به ارمغان آورد، خاطرنشان کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل وابستگی و زیر سلطه بودن حکومت شاهنشاهی، غرب ارزش و احترامی برای ملت ما قائل نبود.

حجت الاسلام مشایخ استقلال و آزادی را از جمله مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و با بیان این که این انقلاب بستری را برای پیشرفت و توسعه کشور در بخش های مختلف فراهم کرد، گفت: دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی در گذشته ملت ایران در همه بخش ها وابسته خود کرده بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران رژیم شاهنشاهی را ترویج کننده فساد و فحشا در کشور دانست و با بیان این که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ دینی در بخش های مختلف کشور نهادینه شد، بیان داشت: رژیم سابق به صورت علنی مردم را به فساد و بی بندوبازی تشویق می کرد در حالی که ملت ایران دارای سابقه و پیشینه دینی بودند.

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران با قیام خود ارزش‌های اسلامی، استقلال‌خواهی و عدالت‌خواهی را برای کشور به ارمغان آوردند، افزود: در گذشته تبعیض و بی عدالتی در همه بخش های کشور موج می زد و مردم جامعه بهره ای از منابع کشور در جهت تأمین رفاه و آسایش خود نمی بردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی در زمینه استقلال سیاسی با موفقیت عمل کرد اما هنوز در زمینه استقلال اقتصادی راه های بسیاری را در پیش داریم، خاطرنشان کرد: راه حل این مسأله تحقق عملی اقتصاد مقاومتی و اجرای دقیق سیاست های آن از سوی مسؤولان است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران حمایت از تولید ملی را یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: توانمند شدن صنعت داخلی، راه را برای خودکفایی کشور باز می‌کند، دولت باید از ورود اجناس خارجی جلوگیری و مردم نیز باید از تولیدات داخلی حمایت کنند.

حجت الاسلام مشایخ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن، یادآور شد: این روز یک رفراندوم و حضور حماسی است و راهپیمایی در این روز یک پیام برای مسؤولان دارد که نسبت به مردم خدمت‌رسانی مضاعف داشته و با مدیریت جهادی در توسعه منطقه بکوشند./1317/202/ب2

ارسال نظرات