۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۴۷۸۹۰۷
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان خبر داد؛

ایران موسسات و افراد آمریکایی را تحریم می‌کند

قاسمی از تحریم برخی مؤسسات و افراد آمریکایی حامی گروه های تکفیری توسط ایران خبر داد و گفت: به زودی لیستی از آن ها منتشر می شود.
قاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ظهر امروز در جمع خبرنگاران، هدف از سفر نماینده روسیه به ایران را بررسی تحولات اخیر سوریه دانست و ابراز امیدواری کرد با توجه به توافق حاصل شده سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در مسیر آتش بس و تثبیت آن کمک بهتری داشته باشند.

وی تأکید کرد: مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه تغییری نکرده است. البته سرنوشت سوریه را مردم این کشور تعیین می کنند.

قاسمی با اشاره به اظهارات مقامات کاخ سفید درباره بحث موشکی و مسائل داخلی ایران خاطرنشان کرد: مسائل داخلی ایران مربوط به دولت، حاکمیت و مردم آن بوده و نیازی برای مشورت با دیگران نداریم.

وی افزود: دولت جدید آمریکا هنوز کامل مستقر نشده و شاهد ضد و نقیض هایی در اظهاراتشان هستیم که برخی از آن ها خصمانه و تهدید آمیز است. با این وجود این سخنان برای ما بسیار مهم نیست و در طول 38 سال از این سخنان زده اند. در آینده ارزیابی دقیق تری می توان از رفتار مقامات جدید آمریکا داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین از تحریم برخی مؤسسات و افراد آمریکایی حامی گروه های تکفیری توسط جمهوری اسلامی ایران خبر داد و بیان داشت: به زودی لیستی از آن ها منتشر می شود.

وی همچنین مواضع نخست وزیر انگلیس در بحرین را غلط ارزیابی کرد و تصریح کرد: ما اعتراض سیاسی و دیپلماتیک خود را داشتیم. این نوع نگاه ها غیر واقع بینانه است.

قاسمی درباره بازگشایی سفارت کانادا در تهران نیز یادآور شد: تحولات خاصی در روند بازگشایی صورت نگرفته و وضعیت مانند سابق است.

وی با بیان این که در مسائل دفاعی اقداماتی که برای منابع کشور مصلحت باشد را انجام می دهیم، گفت: این اقدامات بدون در نظر گرفتن توصیه دیگران صورت می گیرد و آن ها حق نداشته و ما نیز اجازه نمی دهیم که در این باره صحبت کنند. در این موضوع بر اساس زمان بندی خودمان عمل می کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان یکی از دلایل ایجاد ایران هراسی در منطقه توسط برخی از کشورها را تلاش برای فروش سلاح های خود بیان کرد.

وی درباره این ادعا که ایران به یمنی ها سلاح می دهد، تأکید کرد: یمن قربانی عربستان است. آن ها از امکانات خود بهره برده و ما هیچ سلاحی به آن ها نداده ایم.

قاسمی با مذموم خواندن شهرک سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی بیان داشت: این عمل را بسیاری از کشورها و مجامع بین المللی نیز تقبیح و محکوم می کنند.

سخنگوی وزات امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فرمان ترامپ برای منع ورود اتباع 7 کشور به آمریکا را تصمیمی غیر اخلاقی و غلط دانست که با موجی از اعتراضات آمریکایی ها روبرو شده و اظهار کرد: اقدام قضایی آمریکا ضربه سنگینی به حیثیت دولت این کشور زد.

وی درباره سخنان ترامپ درباره برجام نیز افزود: بارها بد عهدی آمریکا را دیده ایم و از سخنان او درباره برجام علائم خوبی برداشت نشده است. او معتقد است تیم هسته ای ایران بر سر آن ها کلاه گذاشته است.

قاسمی همچنین در بخش های دیگر سخنان خود از عمیق بودن روابط ایران و جمهوری آذربایجان و گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حوزه قفقاز مانند ارمنستان خبر داد./993/202/ص

ارسال نظرات