۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۷۸۹۲۰
سردار افشار:

دشمن با ایجاد اختلافات جناحی در زمان انتخابات به دنبال رخنه و براندازی نظام است

رئیس سابق قرارگاه جنگ نرم ستاد نیروهای مسلح گفت: دشمن با ایجاد اختلافات جناحی در زمان انتخابات و ایجاد رقابت‌های ناسالم حزبی در صدد رخنه و براندازی نظام است.
سردار افشار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار علیرضا افشار، رئیس سابق قرارگاه جنگ نرم ستاد نیروهای مسلح امروز در همایش علمی، تخصصی ابعاد و پیامدهای نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمن در آذربایجان شرقی اظهار داشت: مسأله نفوذ به قدری گسترده است که باید بدانیم با چه ابزاری صورت می‌گیرد، از این رو بایستی رصد خوبی از اقدامات دشمن داشته باشیم.

وی با اشاره به این‌که اهداف نفوذ در پنج حوزه دسته‌بندی می شود، خاطرنشان کرد: نخستین هدف در تزلزل باورهای دشمن و ولایت فقیه است که از طریق ابزارهای مختلف اقدام می‌کند؛ باید دانست که دشمن به صورت مستقیم کمتر وارد عمل می‌شود و با ورود به باورهای دینی اقدام خود را انجام می‌دهند.

عضو هیأت اندیشه‌ورزی با اشاره به این‌که در عرصه جنگ نرم با تقویت پایه‌های دین می‌توان جامعه را تقویت بخشید، تصریح کرد: مقابله با ماهواره و فیلتر کردن سایت های اینترنتی راه به جایی نخواهد برد پس باید آموزه‌های دینی را به جامعه تزریق کرد؛ در عرصه‌های دینی با اینکه مجالس مختلف برگزار می‌شود ولی ضعف داریم که باید تقویت یابد.

افشار با بیان این‌که هدف دیگر دشمن در نفوذ حوزه سیاسی است که از طریق بی‌اعتمادسازی مردم نسبت به نظام صورت می‌گیرد و به سرمایه اجتماعی نظام لطمه می‌زند، افزود: دشمن با ایجاد اختلافات جناحی در زمان انتخابات و ایجاد رقابت‌های ناسالم حزبی در صدد رخنه و براندازی نظام است.

فرمانده سابق قرارگاه جنگ نرم ستاد کل نیروهای مسلح دامن زدن به آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد و روابط جنسی نامشروع را از جمله دیگر اهداف دشمن دانست و افزود: برخی آمارها در کشور نگران‌کننده است به طوریکه با برنامه‌ریزی دشمن اکنون تولید مواد مخدر در افغانستان ۱۰ برابر شده است؛ با برخی غفلت مسؤولان اقلام فرهنگی دشمن در حال گسترش در کشور است.

وی با اشاره این‌که نفوذ بیشتر با عامل انسانی و واسطه به سه صورت انجام می‌گیرد، گفت: نخستین راه جاسوسی، دوم راه نفوذ افراد لائیک و لیبرال که مشابه دشمن تصمیم می‌گیرند و گروه سوم نفوذ نیروی انقلابی که دچار اشتباه محاسباتی شده است؛ که آمارها در نفوذ سوم بسیار زیاد است؛ هر چند هر سه نفوذ قابل تأمل است.

افشار با تأکید بر این‌که آموزش و پرورش کشور بایسنی در نظام تربیتی خود به ظرافت‌های امر توجه ویژه داشته باشد، گفت: افرادی در آموزش و پرورش هستند که خواسنار آموزش غیرایدولوژیک هستند، نیروهای انقلاب نباید اجازه دهند چنین افرادی حرف خود را عملیاتی کنند؛ آموزش و پرورش هم بازوی نیروی نظام در مقابله با نفوذ است و هم وسیله‌ای برای نفوذ شده است.

وی با بیان این‌که نفوذ فقط سیاسی نیست و دشمنان از عامل تطمیع و مسائل اقتصادی نیز استفاده می‌کنند، اظهار داشت داشت: عرصه دیگر عمل دشمن که پشتوانه جنگ نرم است، تبلیغات محیطی است که در مبلمان شهری، سیستم حمل و نقل و فضای عمومی پالس‌هایی به انسان منتقل می‌شود که باید مدیریت شود وگرنه به دست دشمن خواهد افتاد./935/203/ب2

ارسال نظرات