۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۴۷۹۳۶۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

وقف دو قطعه زمین برای ساخت و توسعه مسجد در مراغه، آزمون شفاهی طرح تربیت حافظان در آذربایجان شرقی و دومین همایش ملی «سه نسل با شعر معاصر» در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام فریدون مطهری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه با اشاره به وقف دو قطعه زمین در این شهرستان گفت: علی احمدی پور با حضور در اداره اوقاف و امور خیریه این دو قطعه زمین به مساحت 504 متر مربع در منطقه زینال آباد را به نیت ساخت مسجد حضرت قائم (عج) وقف کرد.

وی با اشاره به اینکه این موقوفه نهمین وقف ثبت شده در سالجاری است، ادامه داد: ارزش این زمین های وقف شده حدود 300 میلیون ریال است. وقف های انجام شده در سالجاری به منظور استفاده بیشتر آحاد مردم از آیین ها و برنامه های فرهنگی و مذهبی نشان دهنده رویکرد فرهنگی وقف در این منطقه است.

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آذرشهر
حجت الاسلام محمود نورپو، امام جمعه آذرشهر در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آذرشهر با گرامیداشت دهه فجر، با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز در دین مبین اسلام، این فریضه را سنگری در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان دانست و اظهار داشت: یکی از مهمترین راهکارهای اشاعه فرهنگ نماز تبیین فواید، آثار و برکات نماز است.

علیزاده، معاون فرماندار آذرشهر نیز دهه فجر را مرهون بیداری و دینداری همه ملت ایران دانست و با اشاره به اهمیت نماز در کاهش ناهنجاریهای فردی و اجتماعی افزود: متولیان امر مهم نماز در مساجد باید الگوی نسل جوان باشند به گونه ای که خلق و خو و رفتارهای عملی این افراد باعث جذب نسل جوان به معنویات باشد.

آزمون شفاهی طرح تربیت حافظان در آذربایجان شرقی برگزار می شود
حجت‌الاسلام رضا جعفری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز از برگزاری آزمون شفاهی مرحله پنجم طرح تربیت حافظان در استان خبر داد و گفت: این آزمون از 17 بهمن ماه در شعبه‌های جامعه‌الاقرآن استان برگزار شده و تا 27 بهمن ماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که نتوانسته‌اند برای شرکت در آزمون شفاهی مرحله پنجم در سامانه مربوطه ثبت‌نام کنند، می‌توانند برای شرکت در این آزمون، به صورت «داوطلب مهمانم به مراکز و شعبه‌های جامعه‌الاقرآن و یا اداره اوقاف و امور خیریه تبریز مراجعه کنند، البته برای این افراد گواهی صادر نمی‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز افزود: این داوطلبان مهمان می‌توانند سال آینده در سامانه مربوطه ثبت نام کرده و با گذراندن روال عادی، گواهی مربوطه را دریافت کنند، ولی طی این آزمون هیچ گونه گواهی برای این افراد صادر نشده و تنها با عنوان مهمان در آزمون شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام جعفری در خصوص برگزاری آزمون کتبی این مرحله از طرح تربیت حافظان قرآنی نیز یادآور شد: آزمون کتبی مرحله پنجم طرح تربیت حافظان قرآنی نیز به صورت سراسری، 28بهمن ماه سال جاری ساعت 9 صبح در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار می‌شود.

دومین همایش ملی «سه نسل با شعر معاصر» در تبریز
دومین همایش ملی «سه نسل با شعر معاصر» ایده ارزشمندی است که به همت انجمن ‌های علمی و دانشجویی پردیس تبریز دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در نظر گرفته شده و با توجه به محتوای شایسته و پربار خود، با حمایت حوزه هنری آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز برگزار می‌ شود.

بر اساس این گزارش، همایش ملی سه نسل با شعر معاصر، با مد نظر قرار دادن استمرار این سیر تاریخی در دوره معاصر، در نظر گرفته شده و با حضور شاعران برجسته جوان و پیشکسوت، روند ارتباط فکری شعر معاصر را بررسی می ‌کند. دومین همایش ملی سه نسل با شعر معاصر، با حضور داوود آزاد، امید صباغ‌ نو، کریم صاح‌عظیمی، شمس لنگرودی، مفتون امینی، گروس عبدالملکیان، محمدعلی بهمنی، عباس سجادی و محمد سلمانی خواهد بود.

لازم به ذکر است، دومین همایش ملی «سه نسل با شعر معاصر» پنج‌ شنبه(۲۱ بهمن) ساعت ۱۶:۳۰ در تالار پتروشیمی تبریز برگزار می‌ شود./303/935/ب1

ارسال نظرات