۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۴۷۹۸۴۷
حجت‎الاسلام غریب رضا:

اربعین، اردوگاه کادرساز و تربیت‎کنندۀ مهدی است

یک پژوهشگر حوزۀ قرآن و عترت معتقد است که امروز اربعین حسینی(ع) به عنوان یک اردوگاه کادرساز و تربیت‌کننده شیعیان حضرت مهدی(عج) به شمار می‌رود تا برای صحنۀ آن عظیم آینده آماده شوند.
غریب رضا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تسنیم، نشست تخصصی «همراه با نور، انقلاب، اربعین و امت اسلامی» به همت معاونت فرهنگی اجتماعی منطقه 22 شهرداری تهران و موسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین(ع) امروز 20 بهمن ماه در موسسه فرهنگی اجتماعی امام علی (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا غریب رضا، مدیر موسسه گفتگوی دینی وحدت، کارشناس مسائل جهان اسلام و مبلغ بین‌المللی در این نشست گفت: نگاهی که امام خمینی (ره) به ما آموخت، نگاه قیام لله بود، ایشان اسلام قائدین را به اسلام مجاهدین تبدیل کرد.

مدیر موسسه گفتگوی دینی وحدت یادآور شد: در زمان پیامبر عده‌ای قائد بودند و به دلیل عذری که داشتند نمی‌توانستند در جنگ حاضر شوند، عده‌ای مخلفیّن بودند و از جنگ فرار می‌کردند و عده ای هم بودند که مجاهد بودند و خداوند در این رابطه می‌فرمایند: «فَضَّلَ اللّهُ الْمُجاهِدینَ عَلَى الْقاعِدینَ أَجْراً عَظیماً».

وی خاطرنشان کرد: وقتی مردم یک جامعه با هدفی واحد به اجتماعی تبدیل شوند، دست خداوند با آنان خواهد بود، این در حالی است که بسیاری از مشکلاتی که در برخی موسسات و نهادها در انجام فعالیت‌های فرهنگی وجود دارد، به خاطر عدم ایجاد این اجتماع است. خدا دوست دارد جامعه وحدت داشته باشد و همگی به سوی اهداف الهی حرکت کنند. 

حجت‌الاسلام غریب رضا با اشاره به شکاف اجتماعی که میان دو ملت ایران و عراق ایجاد شده بود، گفت: این شکاف به وجود آمده میان این دو کشور با هیچ کار فرهنگی جبران نمی‌شد، اما خدا به تدریج با افزایش و گسترش نور اربعینی این امر را سهل کرد.

وی با اشاره به فضای شگرف و پر محبت جریان اربعین، افزود: امروز اربعین حسینی (ع) به عنوان یک اردوگاه کادرساز و تربیت‌کننده شیعیان حضرت مهدی(عج) به شمار می‌رود تا برای صحنۀ آن عظیم آینده آماده شوند.

مدیر موسسه گفتگوی دینی وحدت با بیان اینکه حقیقت اربعین آدمی را به سمت نگاه توحیدی و اجرای عدالت در جامعه می‌کشاند، بیان کرد: هویت انقلاب امام خمینی (ره) نیز همینگونه بود، ایشان بارها آیۀ «قُل إنَّما أَعِظُکُم بِواحِدَة أَن تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی وَ فُردی» را می‌خواندند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) این فقره از قرآن را موعظۀ زیبای خداوندی می‌دانست، افزود: امام (ره) با عمل خود در جریان انقلاب، قیام لله را به صورت فردی آغاز کرد و وقتی مردم چنین حرکتی را از امام (ره) دیدند، با او همراه شدند و به امام خمینی (ره) اقتدا کردند.

حجت‌الاسلام غریب رضا با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی در زمان پیروزی به جهان صادر شد، گفت: مردم دنیا فهمیدند که با دست خالی هم می‌شود در مقابل تمام قدرت‌ها ایستاد و حتی آنها را سرنگون کرد.

وی خاطرنشان کرد: روزی یک جوان مصری به من گفت سه امتیاز موجب حفظ انقلاب شما شد، ما این سه امتیاز را نداشتیم، لذا موفق به حفظ آن نشدیم، نخستین آن بهره‌مندی از رهبر و ولّی بود که جهت‌دهی‌های لازم را در هر شرایطی بیان می‌کرد، دومین امتیاز وجود سپاه پاسداران و سومین آن هم دادگاه‌های انقلاب بود./1325//102/خ

ارسال نظرات