۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۴۷۹۹۳۳
امام جمعه اهل سنت خراسان شمالي:

مردم با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ قاطعی به عربده‌های غرب می‌دهند

امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی گفت: مردم شريف اين خطه اعم از پیروان شیعه و سنی با شرکت باشکوه در راهپیمایی و تظاهرات یوم‌الله 22 بهمن پاسخ قاطعي به یاوه‌گویان غربي و عربده‌های سردمداران آنها می‌دهند.
آخوند صمدی - امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی

آخوند رحیم بردی صمدی، امام جمعه اهل سنت شهرستان راز و جر گلان استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تبريك ایام‌الله دهه فجر و فرارسيدن سالروز پيروزي انقلاب اسلامي در 22 بهمن، با بيان اينكه جامعه اهل سنت این استان همگام با برادران و خواهران شیعه خود در راهپيمايي 22 بهمن شرکت می‌کند، اظهار داشت: امسال همه ملت ايران دوشادوش یکدیگر باشکوه‌تر از سال‌های قبل در مراسم راهپیمایی و تظاهرات یوم‌الله 22 بهمن شركت می‌کنند.

وي افزود: در اين روز حساس و تاريخي پيروان اهل سنت با حضور گسترده و باشکوه در كنار برادران و خواهران شيعه خود همگام باهم اقدامات اخير رييس جمهور تازه به دوران رسيده آمريكا را محكوم كرده و اراده و عزت خود را در حفاظت از اسلام و انقلاب به جهانيان نشان می‌دهند.

آخوند صمدي ادامه داد: پيروان اهل تسنن در طول اين 38 سال كه از پيروزي انقلاب اسلامي می‌گذرد همواره و در همه صحنه‌های انقلابی، مذهبی و سیاسی حضور پرشوری داشته و پشتیبان نظام اسلامي بوده‌اند و این بار هم با حضور گسترده خود در كنار برادران و خواهران شيعه پشتیبانی و حمایت خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام می‌كنند.

وي با اشاره به آيه شريفه «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا» اضافه كرد: مردم ايران اسلامي اعم از اهل سنت و شیعه با الگو قرار دادن اين آيه و چنگ زدن به ريسمان بلند الهي، در مراسم اين روز سرنوشت‌ساز شركت كرده و از آرمان‌های اسلامي و انقلابي خود دفاع می‌کنند.

عضو شوراي فتاوای اهل سنت استان خراسان شمالی گفت: در اين روز بزرگ مسلمانان شيعه و سني با اتحاد ميليوني و ايجاد يك وحدت بی‌نظیر و مثال‌زدنی به یاوه‌گویانی كه به عناوين گوناگون و با تبليغات گسترده می‌خواهند به اسلام و انقلاب ضربه زده و به اين طريق چهره اسلام را خدشه‌دار كنند با مشت‌های گره‌خورده خود پاسخ دندان‌شکنی می‌دهند.

مدير حوزه علميه اهل سنت حنيفه بخش شهرستان راز و جر گلان تصريح كرد: بارها و به‌طور مكرر پيروان شيعه و سني در كنار هم با حضور باشكوه خود در عرصه‌های گوناگون وحدت و همبستگي خود را به دنيا نشان داده‌اند؛ چراکه طبق آيات و روايات اتحاد و اجتماع سبب عزت و بزرگي يك ملت شده و تفرقه و جدايي سبب ذلت آنها می‌شود.

این عالم اهل سنت استان خراسان شمالی در خاتمه اظهار كرد: همه برادران و خواهران اهل سنت و شیعه را به حضور گسترده و باشكوه در راهپيمايي 22 بهمن دعوت می‌كنم تا اين بار هم مثل سال‌های قبل پاسخ دندان‌شکنی به عربده‌های دشمن دهند.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزارنفری استان خراسان شمالی در شمال شرق كشور، تركمن‌های سنی مذهب هستند كه بيشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان و بجنورد سكونت دارند./9314/302/ب1

ارسال نظرات