۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۴۷۹۹۹۴
استاد حوزه و دانشگاه:

زیارت جامعه کبیره با آیات الهی منطبق است

استاد دانشگاه گفت: جامعه کبیره افزون بر اینکه سند معتبر دارد دارای محتوای غنی و عظیم است که با آیات الهی نیز تطبیق می‌کند.
شجاعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی، استاد حوزه و دانشگاه، پنجشنبه شب در جلسه تفسیر جامعه کبیره که در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد، اظهار داشت: منابع دینی شیعیان شامل کتاب الهی و احادیث معصومین(ع) می‌شود.

وی افزود: هیچ شک و تردیدی در نزول و اعجاز قرآن وجود ندارد و قرآن بارها به کسانی که در این باره شک دارند می‌فرماید: سوره‌ای همانند قرآن بیاورید؛ این تحریک دشمنان نشان از حقانیت قرآن دارد.

شجاعی در تبیین تفاوت قرآن با دیگر کتب آسمانی، اضافه کرد: کتاب قرآن تنها کتاب آسمانی است که مورد تحریف قرار نگرفته و دست نخورده باقی است.

استاد حوزه علمیه درباره اینکه قرآن بیانگر امور و احکام کلی است، گفت: ائمه اطهار(ع) کسانی‌اند که به جزئیات و قوانین آیات الهی آشنا هستند و آن را شرح می‌دهند.

وی با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره از سند روایی معتبری برخوردار است، تصریح کرد: صحت یک حدیث به طرق مختلف مشخص می‌شود، که یکی از آن راه‌ها توجه به محتوای غنی آن است که تنها می‌تواند از یک معصوم صادر شود و غیر معصوم از این توانایی محروم است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: جامعه کبیره افزون بر اینکه سند معتبر دارد دارای محتوای غنی و عظیم است که با آیات الهی نیز تطبیق می‌کند.

شجاعی در پایان خاطر نشان کرد: دانش و علم هیچ انسانی از معصوم نمی‌تواند بالاتر باشد و قرآن کریم نیز در این باره می‌فرماید: ما همه محاسبات کل شی را در وجود یک نفر قرار می‌دهیم؛ امام علی(ع) صاحب همه علوم بود./202/813/ب1

ارسال نظرات