۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۸۰۰۴۴
فجر انقلاب؛

تهدیدهای بیهوده نمی‌تواند در عزم ملت خللی وارد کند

رییس دفتر رییس جمهور گفت: امروز جوانان ما در مقابل لفاظی‌های افرادی که گویی هنوز هویت این ملت را نشناخته‌اند شعار «هیهات من الذله» سر می‌دهند و اعلام می‌کنند که تهدیدهای بیهوده نمی‌تواند در عزم ملت خللی وارد کند.
محمد نهاوندیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس جمهور امروز در جمع راهپیمایان زاهدانی، گفت: باید به ملت آگاه، بیدار، مقاوم و تلاش‌گر ایران و نیز مردم خون‌گرم، متدین و استوار سیستان و بلوچستان آفرین گفت.

وی ادامه داد: این حضور پرشکوه و صدای رسا با این اتحاد ستودنی و صفوف بهم پیوسته یک بار دیگر پیام وحدت، عزت و صلابت را مخابره کرد.

نهاوندیان با بیان اینکه حضور در راهپیمایی 22 بهمن فقط به معنای بزرگداشت یک خاطره نیست، بیان کرد: اگر چه هر سال جمع می‌شویم تا یاد امام و شهدا و آن پیروزی خیره‌کننده در تاریخ ایران و منطقه و جهان را زنده کنیم اما پیام مهمتر زنده‌بودن آرمان‌ها و شعارهای انقلاب است.

وی با اشاره به سخنی از شهید مطهری، اظهار داشت: ایشان معتقد بود انقلاب اسلامی متکی به سه رکن است؛ اول همان استقلال و آزادی که مردم با این شعارها نظام ستمشاهی را واژگون کردند، امروز همین آرمان‌ها با قوتی بیشتر در نسل سوم انقلاب وجود دارد.

رییس دفتر رییس جمهور افزود: امروز جوانان ما در مقابل لفاظی‌های افرادی که گویی هنوز هویت این ملت را نشناخته‌اند شعار «هیهات من الذله» سر می‌دهند و اعلام می‌کنند که تصمیمات این کشور در داخل مرزهای آن گرفته می‌شود؛ هیچ کس در هیچ گوشه دنیا گمان نکند که با تهدیدهای بیهوده می‌تواند در عزم راسخ این ملت خللی وارد کند؛ این ملت با وحدت پشت سر رهبری معظم انقلاب کماکان در مسیر پیشرفت انقلاب قدم برمی‌دارد.

وی معنای استقلال را تشریح کرد و گفت: استقلال یعنی اینکه با وجود تحریم‌های طولانی دشمنان و دسیسه‌هایی که قیمت نفت را پایین آورد، این ملت توانست با تمام مشکلات اقتصادی مقابله کند.

نهاوندیان تصریح کرد: امروز دشمنان ایران تنها مانده‌اند و نمی‌توانند اجماع جهانی درست کنند؛ کسانی که گاهی می‌گویند توافق هسته‌ای را چنین و چنان می‌کنیم از سوی دوستان خود مورد حمله قرار می‌گیرند؛ دیگر بساط ایران‌هراسی در دنیا خریدار ندارد.

وی به نامگذاری امسال به عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اشاره و عنوان کرد: امسال یکایک مردم با ظرفیت خود در این مسیر حرکت کردند و این راه را ادامه خواهند داد؛ ما برای اینکه بتوانیم اشتغال پایدار رقم بزنیم راهی جز اصول رهبری در اقتصاد مقاومتی نداریم؛ یعنی اقتصاد درو‌ن‌زا و برون‌گرا.

رییس دفتر رییس جمهور رکن دوم انقلاب را در کلام استاد مطهری عدالت اجتماعی دانست و ابراز داشت: این نظام از روز اول اعتقاد داشته که با عدالت برپا می‌ماند اساس سیاستگذاری و اجرا در کشور، عدالت است؛ در همین راستا به زودی شاهد افتتاح پروژه گازرسانی به سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در این نظام در بهره‌مندی از امکانات هیچ تفاوتی بین قومیت‌ها و مذاهب وجود ندارد؛ تمام ایرانیان از منظر نظام از حقوق یکسان برخوردار هستند.

نهاوندیان با اشاره به معنویت به عنوان رکن سوم انقلاب اسلامی، یادآور شد: تربیت، اخلاق و محبت اسلامی در کشور موج می‌زند اما جبهه استکبار بدل‌های تقلبی و گروه های آنارشیست تکفیری درست کرد تا جذبه اسلام را بگیرد؛ دشمنان نمی‌توانند این چهره را که امام و رهبری، آن را مبتنی بر توکل خدا و نه اعتماد به دشمنان نابکار دانستند، برهم بزنند./831/202/ب2

ارسال نظرات