۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۴۸۰۲۲۳
فضل الله:

روحیه انقلابی عامل حفظ ایران در برابر چالش‎ها و تهدیدات است

امام جمعه بیروت با تبریک سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، روحیه انقلابی را عامل حفظ ایران در برابر تهدیدات توصیف کرد.
سید علی فضل الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در این روزها یاد و خاطره پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و فداکاری ملت ایران را گرامی می داریم. این انقلاب نشان داد که ملت ها می توانند به گزینه های درست خود دست یابند و در اوج آزادی به تصمیم گیری بپردازند.

وی افزود: ملت ها اگر دارای رهبری هوشیار و شجاع و بی توجه به مصالح شخصی باشند، مطمئنا به اهداف خود دست خواهند یافت. 

این روحانی لبنانی تصریح کرد: روحیه ای که بر اساس آن انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و جمهوری اسلامی را از شر دشمنان حفظ کرد مطمئنا این کشور را در برابر چالش ها و تهدیدات پیش رو حفظ می کند. از این فرصت برای تبریک سالروز پیروزی انقلاب به ملت ایران و مسؤولان استفاده کرده و جانفشانی های آنان جهت باقی ماندن روحیه جهادی در دل ها را ارج می نهیم.

حجت الاسلام فضل الله در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کرد و اظهار داشت: بوداییان در حال ارتکاب جنایت های وحشیانه علیه مسلمانان روهینگایی هستند و از سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی و مراکز حقوق بشر جهان می خواهیم مسؤولیت خود را در این باره انجام داده و به حمایت از مسلمانان میانمار بپردازند.

وی درباره ادامه جنایت علیه ملت فلسطین و بمباران غزه گفت: شهرک سازی صهیونیستی در ضفه غربی و قدس ادامه دارد و کنیست این رژیم نیز قانون مصادره اراضی فلسطینیان را به تصویب رسانده است. دولت های عربی و اسلامی باید در قبال مساله فلسطین با جدیت وارد عمل شوند.

امام جمعه بیروت ادامه داد: نباید اجازه داد سایر سرزمین فلسطین از دست برود و بر این اساس موظفیم از مقاومت ملت فلسطین حمایت کرده و ریشه مقاومت را مستحکم تر کنیم. گروه های فلسطینی باید اختلافات را کنار گذاشته و به دنبال راه حلی جهت آزادی سرزمین خود باشند.

حجت الاسلام فضل الله همچنین بر لزوم تصویب قانون جدید انتخابات در لبنان تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: هر گروه سیاسی بر قانون مورد نظر خود پایبند است تا بدینوسیله کرسی های خود در پارلمان را از دست دهد. گروه های سیاسی حق دارند به فکر کرسی های خود باشند اما این مساله را نباید بر اساس قانونی پیگیری کنند که عدالت انتخابات را رعایت نمی کند./980/ب901/د 

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات