۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۸۰۵۳۷
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مطرح کرد؛

ایمان وجه تمایز طلاب دینی از اندیشمندان دیگر

رییس مؤسسه قرانی التمهید ایمان را وجه تمایز طلاب دینی از اندیشمندان دیگر خواند و بر خودسازی و علم آموزی در مسیر عبودیت حق تأکید کرد.
بهجت پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، رییس مؤسسه التمهید، پیش از ظهر امروز در همایش طلیعه حضور که در مجتمع یاوران مهدی جمکران برگزار شد، در رابطه با انس با قرآن ابراز داشت: وظیفه مهم طلبه ها این است که بتوانند خود سازی کنند و خود را در مسیر بندگی خدا قرار دهند.

وی خودسازی نکردن طلبه ها را زیان بار خواند و افزود: خودسازی نکردن طلبه ها نه تنها به خودشان در دیر به نتیجه رسیدن ضرر می زند بلکه سبب تغییر نگرش جامعه به طلاب می شود زیرا کسی که نمایانگر اسلام است باید منش و سبک زندگی او هم اسلامی باشد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان این که طلبه باید در زندگی فردی و اجتماعی خود رنگ الهی بگیرد، خاطرنشان کرد: مسیر الهی شدن از اطاعت می گذرد و بقیه جوانب آن از جمله علم آموزی باید در مسیر اطاعت و عبودیت قرار گیرد و نباید خط را گم کنیم.

وی با بیان این که عموم مردم فایده گرا هستند و برای رسیدن به راحتی و سعادت و دوری از شقاوت و رنج تلاش می کنند، ابراز داشت: ما باید به مردم بیاموزیم که اسلام برای سعادت بشر آمده است و آیات زیادی از قرآن بنا بر همین فطرت آسایش طلبی انسان نوید بهشت را داده است.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان این که ما باید دین را همانطور که قرآن معرفی کرده است به مردم بشناسانیم، افزود: اساس دین برای راحتی و آسایش ابدی مردم و دوری از رنج و سختی آنها است و تمام اعمال و آموزه های دین در ین مسیر است نه برای سختی و تکلف انسان.

وی اظهار داشت: لزوم انس با قرآن به خاطر این است که قرآن شخصیت و نیازهای انسان را می داند و هر که با قرآن انس بگیرد نورانیت را احساس می کند؛ کمترین اثر قرآن این است که به او آزادی و بینش می دهد و سبب انقلاب درونی می شود.

رییس مؤسسه التمهید قرائت قرآن را سبب ایجاد معنویت و رهایی از جهل دانست و گفت: آزادی معنوی سبب رشد انسان در ابعاد مختلف و ایجاد فلاح و فوز در او می شود.

وی ایمان را به معنی اطمینان خاطر به خدا دانست و افزود: کسی که اطمینان خاطر به درستی دستورات خدا دارد و از او اطاعت می کند به سعادت خواهد رسید و از رنج و سختی دور خواهد شد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: علمی که به ایمان نرسد انسان را نجات نخواهد داد و آن چیزی که طلبه را از دیگر اندیشمندان متمایز می کند ایمان است و حضرت علی(ع) فرمودند تلاوت قرآن سبب جوانه زدن ایمان در وجود انسان می شود./843/پ202/ی

ارسال نظرات