۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۴۸۰۷۵۷

سازماندهی مدارس قرآن در الجزایر

یکی از مسوولان وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر از ایجاد دفتر سازماندهی مدارس قرآنی دولتی و خصوصی در این کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
مدارس قرآن در الجزایر

به گزارش خبرگزاری رسا، نورالدین محمدی، مدیر بخش آموزش قرآن وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر از راه‌اندازی دفتر سازماندهی مدارس قرآنی عمومی و خصوصی خبر داد و گفت: این دفتر شرایط خاصی را برای سازماندهی فعالیت‌های مدارس قرآنی تعیین خواهد کرد.

وی افزود: دفتر سازماندهی مدارس قرآن در پی ناکارآمدی قانون سال ۱۹۹۴ الجزایر از رویارویی با تغییرات به وجود آمده در نظام آموزش قرآن این کشور راه‌اندازی می‌شود.

نورالدین محمدی تصریح کرد: وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر در حال حاضر برای سازماندهی مجدد نظام آموزش قرآن در مساجد و مدارس قرآن تلاش می‌کند و این اقدام با تشکیل کمیته‌ای تخصصی با حضور معلمان مدارس قرآن، اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌های الجزایر و نمایندگان زوایای قرآنی(مراکز سنتی آموزش قرآن) انجام می‌شود.

به نوشته ایکنا، محمدی همچنین گفت: این انجمن ایجاد دفتر سازماندهی مدارس قرآنی دولتی و خصوصی را در دستور کار قرار می‌دهد و همه جوانب قانونی این مسئله را بررسی و در گزارشی به محمد عیسی، وزیر اوقاف الجزایر ارائه می‌دهد./982/ب102/د

ارسال نظرات