۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۴۸۰۸۳۷
از سوی حزب الله؛

مراسم سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در لبنان برگزار شد

مراسم سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران از سوی حزب الله لبنان در مناطق مختلف این کشور برگزار شد.
مراسم سالروز پیروزی انقلاب در لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران از سوی حزب الله لبنان در مجتمع امام خمینی(ره) منطقه بنت جبیل با سخنرانی محمد مهدی شریعتمدار مشاور فرهنگی سفارت ایران برگزار شد.

شریعتمدار در این مراسم گفت: حضرت آیت الله خامنه ای راه امام خمینی را ادامه داده و نقد قوی و محکمی به استکبار غربی وارد می کند.

وی افزود: ایشان از ملت های غربی می خواهد مطالعه دقیقی درباره اسلام اصیل محمدی از منابع اصیل داشته باشند چرا که این دین امروزه از دو مشکل اساسی مخدوش شدن به وسیله جریان های تکفیری تندرو و اسلام هراسی در جهان به ویژه جوامع غربی رنج می برد.

مشاور فرهنگی سفارت ایران تصریح کرد که رهبر معظم انقلاب اسلامی به تلاش مجاهدانه جهت پیشرفت امت اسلامی تا رسیدن به تمدن واقعی اسلام ادامه می دهد.

همچنین مراسم شب شعر ویژه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در حسینیه منطقه شقراء برگزار شد و شاعران به بیان تحول مثبت در ایران پس از انقلاب پرداختند.

برگزاری مراسم سالروز پیروزی انقلاب در هرمل

مرکز فرهنگی امام خمینی(ره) در منطقه هرمل لبنان نیز شاهد برگزاری مراسم سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بود.

بلال اللقیس عضو شورای سیاسی حزب الله در این مراسم درباره مفاهیم انقلاب و تأثیر آن بر منطقه در زمینه های مختلف سیاسی، فرهنگی و نظامی سخن گفت.

وی همچنین به تبیین نظریه ولایت فقیه پرداخت و ادامه داد: ولایت فقیه یک نظریه اسلامی جامع است و ایران بر اساس آن به حمایت از جنبش های مقاومت و آزادی خواه با وجود اختلاف در مذهب و نژاد می پردازد.

عضو حزب الله خاطرنشان ساخت که کمک های جمهوری اسلامی ایران به مستعضفان جهان بر اساس نظریه ولایت فقیه که به وحدت امت اسلامی اعتقاد دارد، صورت می گیرد.

جمعیت قولنا و العمل سالروز انقلاب اسلامی را تبریک گفت

شیخ احمد القطان رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان با صدور پیامی به حضرت آیت الله خامنه ای، سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریگ گفت.

در این پیام آمده است: انقلاب اسلامی سبب تحول ایران به کشوری قوی و مقاوم در برابر پروژه صهیونیستی ـ آمریکایی شد و از آن زمان تاکنون به حمایت از مستضعفان و جنبش های مقاومت در سراسر جهان به ویژه ملت مظلوم فلسطین می پردازد./980/ب902/د

ارسال نظرات