۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۸۱۵۸۰
در نماز جمعه تهران معرفی شد؛

کتاب آیات شیطانی؛ بارزترین دشمنی استکبار جهانی با اسلام

سرپرست مرکز رسانه ای شیرازه در مراسم نماز جمعه این هفته تهران به معرفی کتاب «آیات شیطانی؛ بارزترین دشمنی استکبار جهانی با اسلام» پرداخت.
آیات شیطانی بارزترین دشمنی استکبار با اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین شاهمرادی در بخش معرفی کتاب نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به سالروز حکم تاریخی امام خمینی رحمةالله علیه درباره کتاب آیات شیطانی نوشته سلمان رشدی ملعون در سال 67 به معرفی کتاب «آیات شیطانی بارزترین دشمنی استکبار جهانی با اسلام» پرداخت.

وی با بیان اینکه فتوای امام خمینی رحمةالله علیه سبب حرکات انقلابی و پرشور در سراسر جهان شد، از کتاب آیات شیطانی به عنوان بارزترین دشمنی استکبار جهانی با اسلام نام برد و گفت: کتاب آیات شیطانی بارزترین دشمنی استکبار جهانی با اسلام از سوی انتشارات قدر ولایت منتشر شده است.

سرپرست مرکز رسانه ای شیرازه این اثر را حاوی اطلاعات غنی درباره کتاب موهن آیات شیطانی و حواشی آن دانست و افزود: خواننده از ابتدا تا انتهای کتاب آیات شیطانی بارزترین دشمنی استکبار جهانی با اسلام با مخالفان و حامیان کتاب آیات شیطانی آشنا می شود.

وی با بیان اینکه افراد اطلاعات محدودی درباره قضیه سلمان رشدی دارند و آن هم از طریق رسانه ها است، اظهار داشت: خواننده با خواندن این کتاب می تواند با مبنای دشمنی جنجالی غرب علیه امام خمینی رحمةالله علیه و مخالفت کشورهای اسلامی با انتشار کتاب آیات شیطانی پی ببرد.

شاهمرادی گفت: نویسنده در این اثر اظهارنظرهای اهل سنت و شیعیان و برخی از دانشمندان غربی درباره حکم ارتداد سلمان رشدی و کتاب آیات شیطانی را در قالب یک زبان ساده و قابل فهم آورده است، با اینکه حجم کمی دارد اما می تواند اطلاعات خوب و مفیدی به خواننده ارائه دهد.

براساس این گزارش در بخش از این کتاب می خوانیم: پاپ بندیكت شانزدهم در سخنرانی معروفی به اسلام اتهام خشونت و ضدیت با علم و دانایی زد که در این كتاب حضرت آیت ‏الله مكارم شیرازی پیشنهاد مناظره با پاپ را در نامه ‏ای خطاب به او مطرح كرده است.

در این كتاب در 6 فصل آیات جهاد و سیره پیامبر در جنگ و صلح تحلیل شده و نتیجه گرفته که اسلام طرفدار صلح و امنیت، دانایی و علم است. در این خصوص موضوعاتی مانند خشونت، قصاص، حدود و تعریزات، جهاد ابتدایی و رحمت اسلامی به تفصیل بحث شده است.

کتاب آیات شیطانی: بارزترین جلوه دشمنی استکبار جهانی با اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله نوشته مهدی بازرگان در قطع رقعی و 64 صفحه از سوی انتشارات مؤسسه فرهنگی قدر ولایت در سال 1373 منتشر شده است./920/پ202/ق

ارسال نظرات