۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۴۸۲۲۵۵
10 اسفندماه؛

خراسان جنوبی میزبان 6 شهید گمنام است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی 10 اسفندماه میزبان 6 شهید گمنام و تازه تفحص شده خواهد بود.
شهید گمنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، سرهنگ علی قاسمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی ظهر امروز در  نشست هماهنگی مراسم استقبال و تشییع شهدای گمنام، اظهار داشت: استان خراسان جنوبی 10 اسفندماه میزبان 6 شهید گمنام و تازه تفحص شده خواهد بود.

وی با بیان اینکه همزمان با ورود پیکرهای مطهر این شهدا مراسم استقبال نیز برگزار می شود، گفت: استقبال از شهدای گمنام طی 2 روز و در مناطقی مانند مساجد و هیئأت های مذهبی در استان انجام می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: 2 پیکر مطهر از شهدا در دانشکده کشاورزی بیرجند، 2 پیکر در دانشگاه آزاد اسلامی فردوس و 2 پیکر نیز در دانشگاه صنعتی بیرجند خاکسپاری و تدفین می شوند.

سرهنگ قاسمی با بیان اینکه نماز بر پیکر شهدای گمنام توسط نماینده ولی فقیه در استان اقامه می شود، تصریح کرد: همچنین مراسم تشییع و تدفین شهدا همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) ساعت 9 صبح از میدان شهدا به سمت میدان ابوذر انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در امورات فرهنگی و مذهبی پیشگام است، ادامه داد: با همکاری سایر استان ها مزار شهدا در استان ساخته شده است و امید است تا مزاری در شأن شهدا ساخته بشود./880/203/ب1

ارسال نظرات