۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۴۸۲۶۱۸
رییس اداره تبلیغات اسلامی بابل:

شهید رجایی الگوی مسؤولان اجرایی کشور باشد

حجت الاسلام علی تبار با توصیه به مسؤولان اجرایی برای الگو قرار دادن شهید رجایی برای خدمت صادقانه و خالصانه به مردم، گفت: هر گونه کوتاهی، بی توجهی و کم کاری در خدمت به مردم در نظام اسلامی گناهی بزرگ است.
عبدالعی علی تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عبدالعلی علی تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی بابل شب گذشته در جمع نخبگان فرهنگی بخش بندپی شرقی بابل در سید نظام الدین پاشاامیر، با انتقاد از طرح مسائلی فرعی در کشور از سوی برخی از مسؤولان، گفت: مسؤولان به جای طرح موضوعاتی بی بنیان و بی اساس مانند آشتی ملی به رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه بپردازند.

وی افزود: مردم ما مردمی متحد و منسجم هستند و اصلا واژه های بی معنایی مانند آشتی ملی در خصوص ملت ایران محلی از اعراب ندارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل حضور باشکوه و متحد مردم در راهپیمایی 22 بهمن را پاسخی به طرح آشتی ملی از سوی برخی جریان های حامی فتنه 88 بیان کرد و اظهار داشت: در صفوف ملت ایران هیچ خللی برای حمایت از نظام و انقلاب اسلامی وجود ندارد و این ملت راه خود را به خوبی بلد هستند.

وی ادامه داد: حضور مردم در صحنه های حمایت از انقلاب و نظام به معنای شاکی نبودن آنها از کم کاری مسؤولان و بی توجهی به وضع اقتصادی، معیشتی و اجتماعی جامعه نیست.

حجت الاسلام علی تبار با توصیه به مسؤولان اجرایی برای الگو قرار دادن شهید رجایی برای خدمت صادقانه و خالصانه به مردم، تصریح کرد: خدمت بی منت حق مردم شریف ایران است که دین خود را به بهترین شکل به انقلاب ادا می کنند و هر گونه کوتاهی، بی توجهی و کم کاری در خدمت به مردم گناهی بزرگ است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح نقشه های دشمن در حوزه نفوذ فرهنگی و اجتماعی و سست کردن مراکز ثقل انقلاب اشاره کرد و گفت: مساجد، حوزه های علمیه و مدارس و دانشگاهها از مراکز هدف دشمنان ما علیه اسلام و انقلاب است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بابل به نقش تاثیر گذار مساجد در تقویت باورهایی دینی و خدمات اجتماعی و سیاسی در جامعه پرداخت و تاکید کرد: مساجد مرکز ثقل انقلاب و مهمترین پایگاه مردمی نظام اسلامی است زیرا  انقلاب ما از مسجد شروع شد و به نماد پیوند بین سیاست و دیانت تبدیل گشت.

وی افزود: تضعیف جایگاه روحانیت و خالی شدن مساجد از حضور پرشور مردم از ترفندهای دشمنان است.

حجت الاسلام علی تبار منابر روحانیت در مساجد را مهمترین راه اشاعه دین و باورهای دینی در جامعه بیان کرد و اظهار داشت: بزرگترین رسانه برای انتقال مفاهیم و باورهای دینی در جامعه اسلامی منابر روحانیت به ویژه در مساجد است و اگر منبرهای روحانیت نبود، خبری از اسلام در بین مردم وجود نداشت.

وی دومین مرکز مورد توجه دشمنان را حوزه های علمیه بیان کرد و گفت: تضعیف حوزه های علمیه و نفوذ به آن از برنامه های بلند مدت دشمن علیه اسلام است تا در کنار تضعیف این نهاد مهم، جهت گیری های آن هم عوض شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بابل حوزه انقلابی را حوزه ای در تراز نظام اسلامی بیان کرد و افزود: حوزه های علمیه مهمترین پشتوانه اعتقادی، سیاسی و علمی به جمهوری اسلامی است و اگر حوزه علمیه انقلابی بماند، نظام ما مسیر خود را در چهارچوب انقلاب طی خواهد کرد.

وی با ابراز خوشحالی از وجود دو مدرسه علمیه در بخش بندپی شرقی بابل، خاطرنشان کرد: دو مدرسه علمیه برادران و خواهران بندپی شرقی، به مرکزی مهم برای نشر معارف اسلامی و دینی در این بخش از شهرستان بابل شده است.

حجت الاسلام علی تبار ادامه داد: تقویت حوزه های علمیه خواهران و تربیت درست مبلغان دینی می تواند اثرهایی به مراتب بیشتر از حوزه های علمیه برادران داشته باشد زیرا آنها با مادران و قشر بانوان جامعه در ارتباط هستند.

وی نقش بانوان را در راستای تربیت جامعه بسیار مهم بیان کرد و گفت: اثر تربیتی یک مادر بسیار بالاتر و مهمتر از اثر تربیتی پدر در خانواده است و بر این اساس دشمن بیشترین توجه خود را به قشر زنان و کودکان جامعه در شبیخون فرهنگی دارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با دعوت از نوجوانان و جوانان برای قرار گرفتن در کسوت روحانیت و تحصیل در حوزه های علمیه، گفت: علاقه مندان به ساحت دین و معارف اسلامی فرزندان خود را به حوزه های علمیه رهنمون کنند.

وی دانشگاه ها را از جمله دیگر مراکز مورد توجه دشمنان عنوان و تصریح کرد: دشمن برای لیبرالیزه کردن کشور، بر روی دانشگاهها حساب ویژه باز کرده و از این رو اسلامی شدن دانشگاهها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

حجت الاسلام علی تبار در پایان بر ساخت های فرهنگی و اجتماعی جامعه بر اساس بنیان های اعتقادی و مفاهیم اسلامی تاکید کرد و افزود: ریشه بسیاری از آسیب های بزرگ فرهنگی و اجتماعی در جامعه کم توجهی به مسائل دینی و اعتقادی است./1313/202/ب1

ارسال نظرات