۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۸۳۲۴۹
رییس جمهور لبنان:

نزاع عربی ـ صهیونیستی در پرتو نزاع های منطقه محقق نمی شود

رییس جمهوری لبنان با اشاره به رنج های ملت های فلسطین و لبنان بعداز ایجاد رژیم جعلی اسرائیل تاکید کرد که شاهد حل عادلانه نزاع عربی – صهیونیستی نخواهیم بود تا زمانی که منطقه ما از بحران ها ، اختلال در توازن قوا و فقدان ثبات رنج می برد.
 ژنرال عون

به گزارش خبرگزاری رسا، ژنرال عون در جریان کنفرانس خبری مشترک با « محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: مذاکراتی سازنده داشتیم و امیدواریم شاهد پیامدهای مثبت آن در لبنان در این مرحله بسیار حساس منطقه و مملو از خطر و چالش باشیم.

رییس جمهوری لبنان تاکید کرد: هیات رژیم صهیونیستی در درگیری با عرب ها که از زمان تشکیل آن بر مبنای قاعده زور و متمرکز بر قدرت آتش ویرانگر بوده است شاید گاهی به پیروزی های فوری دست یافته باشد اما هرگز به راه حل و صلح منجر نمی شود زیرا صلح بدون عدالت و عدالت بدون احترام به حقوق دیگران هرگز تحقق نمی یابد.

وی خاطرنشان کرد: سیاست یکجانبه گرائی در جهان فروپاشیده و نمی توان کشوری را بر مبنای یکجانبه گرائی دینی که دیگران را قبول ندارد و آنها را از سرزمینشان طرد و هویت و فرهنگ آنها را نابود می کند، ایجاد کرد و انتظار هم داشت که در این وضعیت صلح تحقق یابد.

ژنرال عون تصریح کرد: جهان عرب با وجود قدرت برای تحمیل حل عادلانه و همه جانبه صلح، با چالشی بارز مواجه است بنابر این همه باید در زمینه درگیری عربی – اسرائیلی به قطعنامه های بین المللی، مفاد کنفرانس مادرید و ابتکار صلح عربی که بر حق عرب ها در سیطره بر سرزمین خود، تشکیل کشور آزاد و مستقل فلسطین و بازگشت پناهجویان فلسطینی به کشورشان تاکید دارد، اهتمام داشته باشند.

رییس جمهوری لبنان گفت: در این مذاکرات ضمن بررسی اوضاع آشفته و از هم پاشیده جهان عرب توافق کردیم منشاء تروریسمی که منطقه عربی را هدف گرفته است، دین نیست و باید برای مقابله با آن یکپارچه و متحد شویم.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا نیروهای معتدل بر جریان های تندرو و افراطی غلبه پیدا کنند و زمینه آموزش مناسب جوانان و توسعه جوامع را به گونه ای فراهم کنیم که به طعمه ای آسان برای گروه های تندرو و افراطی تبدیل نشوند.

ژنرال عون اضافه کرد: بر نقش محمود عباس در حفاظت از ثبات و امنیت اردوگاه های فلسطینی نشین در لبنان تاکید کردم تا به پایگاهی برای کسانی که درصدد هستند از رنج های ملت فلسطین سوء استفاده کنند، تبدیل نشود و این اردوگاه ها را در خدمت اخلال گران امنیتی و تروریست ها قرار ندهند.

در لبنان حدود نیم میلیون پناهجوی فلسطینی در12 اردوگاه زندگی می کنند که «عین الحلوه» در شهر صیدا در جنوب لبنان از جمله آنها است.

رییس جمهوری لبنان تاکید کرد: آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی 'اونروا' باید به تامین نیازهای حیاتی فلسطینی ها تا بعداز حل سیاسی و نهائی قضیه فلسطین و بازگشت به کشورشان که حق طبیعی آنان است، ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: توافق کردیم تا از همه طرف های عربی در آستانه اجلاس سران عرب که در اردن برگزار خواهد شد، بخواهیم برای احیای نقش اتحادیه عرب به منظور رویاروئی با بحران ها تلاش کنند.

به نوشته ایرنا، ژنرال عون تصریح کرد: همه باید به منشور اتحادیه عرب ملتزم باشیم تا بتواند در ایجاد راه حل برای بحران های در جهان عرب مشارکت کند.

رییس جمهوری لبنان گفت:امروز نیاز شدید داریم که بحران ها و خون ریزی های مستمر در برخی کشورهای عربی پایان یابد و تنها در این صورت می توان به رنج ها و سختی ها پایان داد.

وی افزود: بر ادامه تماس ها، هماهنگی مواضع و همکاری ها برای خدمت به منافع لبنان و فلسطین، قضیه های عادلانه و صلح که لبنانی ها و فلسطینی ها همچنان برای تحقق آن هزینه های گزافی می پردازند، توافق کردیم./982/ب103/د

ارسال نظرات