۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۴۸۳۸۷۹
به نشر برگزار می کند؛

مراسم خوانش و امضای کتاب «وقتی مهتاب گم شد» در مشهد

مراسم خوانش و امضای کتاب «وقتی مهتاب گم شد» همراه با تکریم و بزرگداشت برادر رزمنده، علی خوش لفظ، راوی این اثر در مشهد برگزار می شود.
مراسم خوانش و امضای کتاب«وقتی مهتاب گم شد»

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از انتشارات استان قدس رضوی، مراسم خوانش امضای کتاب «وقتی مهتاب گم شد» همزمان با ایام فاطمیه و با حضور علی خوش لفظ و سردار حمید حسام، راوی و نویسنده این اثر و جمعی از علاقه مندان به حوزه آثار دفاع مقدس برگزار می شود.

تکریم و بزرگداشت این رزمنده سال های دفاع مقدس از مهم ترین اهداف برگزاری این مراسم است، چرا که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «وقتی مهتاب گم شد»   تقریض نوشته است.

این مراسم، روز سه شنبه، دهم اسفند ماه ساعت 18 در محل فروشگاه مرکزی کتاب به نشر، واقع در مشهد، خیابان امام خمینی(ره) ، رو به روی باغ ملی برگزار می شود و بخش هایی از این اثر را نویسنده و روایت گر اثر در جمع حاضران قرائت می کند.

درباره این اثر که انتشارات سوره مهر آن را در 652 صفحه و قطع رقعی منتشر کرده، آمده است: وقتی مهتاب گم شد قبل از آنکه شرح زندگی علی خوش لفظ باشد، روایتی عینی از یک واقعه‌ی تاریخی است که موجب شد سرنوشت خیل وسیعی از مردمان ایران تغییر کند. علی خوش لفظ که نامش را به خاطر نزدیکی تولدش با ولیعهد پهلوی، جمشید گذاشته‌اند، سال‌ها بعد در نوجوانی، هم زمان با وقوع انقلاب اسلامی خود نیز دچار تحول و دگرگونی در اهداف و آرمان‌ها می‌شود. همین انقلاب درونی باعث می‌شود که او در اولین اعزام به جبهه نام خود را به علی خوش لفظ تغییر دهد و سرانجام زندگی‌اش هم تغییر کند. علی پانزده ساله در عنفوان جوانی با اصرار فراوان خود به جبهه اعزام می‌شود و آنجاست که درمی‌یابد شهادت ارمغانی است که با ترک خود به دست می‌آید، اما گویی قرار است علی خوش لفظ با تنی مجروح و خسته زنده بماند، تا سال‌ها بعد ماجرای وصل حدود هشتصد دوست و برادرش را برای ما روایت کند.همچنین حمید حسام، نویسنده‌ی کتاب که خود از ایثارگران و رزمندگان همدان است، به زیبایی توانسته خاطرات و لحظه‌های ناب زندگی پرفراز و نشیب علی خوش لفظ را با قلمی شیوا و روان و در عین حال با صداقت به نگارش درآورد. به واقع می‌توان گفت، وقتی مهتاب گم شد، به دلیل روایات ناب و خالصانه‌ی علی خوش لفظ و همچنین قلم زیبای حمید حسام یک دایره‌المعارف خواندنی از سیره‌ی شهدای گمنام و کم نام و نشان هشت سال دفاع مقدس است.

لازم به ذکر است، در مراسم ششمین پاسداشت ادبیّات جهاد و مقاومت که بیستم بهمن ماه 95 در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله) شهر همدان برگزار شد، از تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «وقتی مهتاب گم شد» رونمایی شد.

متن تقریظ رهبر انقلاب بر این کتاب که روایتی عاطفی از خاطرات جانباز سرافراز آقای علی خوش‌لفظ، هم‌رزم حاج احمد متوسلیان به قلم آقای حمید حسام می‌باشد، بدین شرح است:

«بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

بچّه‌های همدان؛ بچّه‌های صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بی‌ادّعا؛ یاران حسین (علیه‌السّلام)؛ یاوران دین خدا .. و آنگاه مادران؛ مردآفرینان شجاع و صبور .. و آنگاه فضای معنویّت و معرفت؛ دلهای روشن، همّتها و عزمهای راسخ؛ بصیرتها و دیده های ماورائی .. اینها و بسی جویبارهای شیرین و خوشگوار دیگر از سرچشمه‌ی این روایت صادقانه و نگارش استادانه، کام دل مشتاق را غرق لذّت می کند و آتش شوق را در آن سرکش‌تر میسازد.راوی، خود، یک شهید زنده است. تنِ به شدّت آزرده‌ی او نتوانسته از سرزندگی و بیداری دل او بکاهد، و الحمدلله ربّ العالمین. نویسنده نیز خود از خیل همین دلدادگان و تجربه‌دیدگان است. بر او و بر همه‌ی آنان گوارا باد فیض رضای الهی؛ ان‌شاء‌الله.

درباره‌ی نگارش این کتاب، آن چه نوشتم کم است؛ لطف این نگارش بیش از اینهاست. مقدّمه‌ی کتاب، یک غزل به تمام معنی است»./1308/د102/ش

ارسال نظرات