۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۸۴۰۰۳

جلد سوم کتاب «ستاره‌های نبرد هوایی» منتشر شد

انتشارات سوره مهر، جلد سوم کتاب «ستاره‌های نبرد هوایی» با معرفی شهدایی چون فکوری، بابایی و ذوالفقاری را منتشر کرد.
جلد سوم کتاب «ستاره‌های نبرد هوایی»

به گزارش پایگاه خبرگزاری رسا به نقل از سوره مهر، «ستاره‌های نبرد هوایی» عنوان کتابی است که سرتیپ خلبان احمد مهرنیا در هر جلد، زندگینامه، ‌خاطرات و عکس‌هایی از 50 خلبانان نیروی هوایی را که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، گردآوری کرده است.  فعلا دو جلد از این مجموعه منتشر شده است.

مهرنیا درباره جلد سوم این مجموعه اظهار داشت: چهره‌های شاخصی چون شهید جواد فکوری، فرمانده نیروی هوایی و وزیر دفاع وقت به همراه شهید عباس بابایی، معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شهید فریدون ذوالفقاری، معاون عملیات پایگاه هوایی یکم شکاری مهرآباد  در این جلد جدید مطرح هستند.

وی ادامه داد: شکل کار در تمامی مجلدات مجموعه یکسان است، در هر مجموعه زندگینامه‌ 50 خلبانان گردآوری می‌شود که اطلاعات این آثار براساس مصاحبه‌‌ها و دست‌نوشته‌‌هایی که خلبانان از دوران جنگ تحمیلی در اختیارم قرار داده‌‌اند، به دست آمده است.

مهرنیا درباره مجلدات بعدی این مجموعه‌ها خاطر نشان کرد: چاپ چهارم در انتشارات سوره مهر مراحل آماده‌سازی را سپری می کند، مجلد پنجم را نیز در دست نگارش دارم که شصت درصد آن به اتمام رسیده است، در حال حاضر پنج جلد از این مجموعه قطعی است.

در معرفی خلبانان این مجموعه، زندگی شهید فریدون ذوالفقاری مطرح است. هم زمان با شروع جنگ، عملیات شناسایی و عکس برداری هوایی از مناطق نظامی دشمن نیز آغاز شده بود، این مأموریتها بدین شکل بود که قبل از انجام عملیات، ابتدا از محل عکسبرداری میشد، سپس کار بر روی عکس های گرفته شده انجام میپذیرفت و عملیات طراحی میشد. در یکی از عملیات‌های شناسایی، شهید ذوالفقاری توانست کاخ صدام، مجلس الوطنی و سایر اهداف استراتژیک رژیم بعث عراق را در عکس‌ها نشان دهد،  شرح این ماجرا  در جلد سوم ستاره‌های نبرد هوایی آمده است.

انتشارات سوره مهر، جلد سوم  مجموعه «ستاره‌های نبرد هوایی» را در  2500نسخه منتشر کرده است./998/د102/ش

ارسال نظرات