۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۴۸۴۱۴۷
آیت الله مظاهری:

حضرت زهرا اسوه جهاد فی سبیل الله هستند

آیت الله مظاهری گفت: یکی از امتیازهای حضرت زهرا این است که درزندگی پُرتلاش و مجاهد بودند ایشان لحظه ای بیکار نبوده و هرگز کاربیهوده انجام نمی دادند.
حضرت آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه عزاداری صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: انسان بیکار، مبغوض ترین افراد نزد خداوند است.

وی در ادامه با عرض تسلیت به مناسب فرا رسیدن ایام شهادت صدیقه طاهره(س) افزود: یکی از امتیازهای حضرت زهرا(س) این است که ایشان در طول زندگی پر برکتشان فردی پُر تلاش و مجاهد بودند؛ حضرت زهرا(س) لحظه ای بیکار نبودند و لحظه ای کار بیهوده انجام نمی دادند.

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به آیات متعددی از قرآن، اظهار کرد: پروردگار عالم روی مسأله تلاش و مجاهدت در راه خودش در بیش از 200 آیه پافشاری می کند؛ عبارت «الذین آمنوا» معمولاً در کنار «عملوا الصالحات» آمده است و این عبارت را بیشتر مفسران به مسائل اعتقادی و اعمال عبادی مربوط دانسته اند؛ در صورتی که معنای عام آن یعنی هر گونه تلاش و مجاهدت در راستای کسب رضایت خداوند جامع تر و کامل تر است.

رییس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: مسلمان کسی است که در انجام کارهای مفید تلاش می کند و جدیت دارد؛ هر عملی مثل نماز، درس خواندن و خدمت به خلق خداوند زمانی با ارزش است که در جهت کسب رضایت خداوند انجام گیرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه ابراز کرد: پیامبر(ص) در روایات متعددی مبغوض ترین افراد نزد خداوند را معرفی کرده اند؛ افراد بیکار، افرادی که زیاد می خوابند، افرادی که زیاد می خورند، افرادی که در استفاده از نعمت های الهی اسراف می کنند و افراد تجمل گرا، گروه هایی هستند که از جانب پیامبر(ص) نزد خداوند به عنوان مبغوض ترین افراد معرفی شده اند.

وی با اشاره به روایتی از امیرمؤمنن(ع) تبیین کرد: از دیدگاه امیرمؤمنان(ع) فساد بزرگ برای شخص این است که بیکار باشد؛ البته این فساد زمانی که با رفیق و همنشین بد همراه شود، مضاعف خواهد شد.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) با دستان خودشان جوانی را دفن کردند و مادر آن جوان با دیدن این صحنه گفت، بهشت گوارای وجودت باشد مادر، پیامبر(ص) فرمودند او بهشتی می شود ولی همین الآن که او را داخل قبر گذاشتم آنچنان قبر او را فشار داد که تمام استخوانهایش درهم شکست، افرادی که در اطراف قبر حضور داشتند دلیل این مسأله را از پیامبر(ص) پرسیدند، پیامبر(ص) فرمودند، او در زندگی اش اهل کارهای لغو و بیهوده بود.

رییس حوزه علمیه اصفهان با توجه به روایتی از نهج البلاغه ادامه داد: امیرمؤمنان(ع) در روایتی می فرمایند، زیاد حرف نزنید، زیاد نگاه نکنید و زیاد بیکار نباشید، که این ها هوا و هوس را در دل می رویاند.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در طول 9 سال ابتدایی زندگی خود مثل پروانه دور پدرشان می چرخیدند و بسیاری از امور مسلمانان را در شِعب ابی طالب با همراهی مادرشان حضرت خدیجه(س) اداره می کردند همچنین در طول دوران زندگی مشترکشان با امیرمؤمنان(ع) برای این زندگی هیچ چیز کم نگذاشتند.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(ص) در طول 9 سال زندگی مشترکشان با امیرمؤمنان(ع)، پشت سر هم بچه داشتند و کارهای فرزندانشان تماماً با ایشان بود؛ پانسمان کردن زخم های امیرمؤمنان(ع) و رسیدگی به حال ایشان بعد از اتمام جنگ ها، از کارهایی بود که حضرت زهرا(س) در انجام آن اهتمام ویژه داشتند.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: زندگی مشترک امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) در تنگنای اقتصادی فوق العاده ای قرار داشت ولی این بانوی عزیز با وضع اقتصادی بدی که داشتند اجازه نمی دادند زندگی مشترکشان با مشکل روبرو شود.

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: حضرت زهرا(س) امتیازات زیادی دارند ولی مهم ترین امتیازی که می تواند برای مردم سرمشق باشد، همین مجاهدت و تلاش ایشان است.

وی در پایان گفت: اگر زمان ظهور امام عصر(عج) حاضر باشیم خواهیم دید که این امام معصوم، حضرت زهرا(س) را به عنوان اسوه و الگوی خودشان معرفی می کنند./201/867/ب1

ارسال نظرات