۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۴۸۴۳۴۳
مدیر گروه مطالعات اسلامی زنان جامعه الزهرا:

هدف از غصب فدک جلوگیری از اقامه دین الهی بود

مدیر گروه مطالعات زنان جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه فدک بزرگترین سرمایه برای اقامه دین الهی بود، گفت: غاصبان مقام امامت با غصب فدک می خواستند جلوی اقامه دین و حق الهی را بگیرند.
فدک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم حیدری مجد، مدیر گروه مطالعات اسلامی زنان جامعه الزهرا(س) امشب در آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه از زندگی حضرت زهرا(س) تا قبل از رحلت حضرت رسول(ص) اسناد زیادی در دست نیست، گفت: مهم ترین سند رهنمودهای این بانوی بزرگوار خطبه فدکیه است که بعد از رحلت حضرت رسول(ص) و غصب مقام امامت در مسجد و در جمع مردم ایراد کردند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های زنان در هنگام عزا و از دست دادن عزیزان به خوبی شناخته شده و آشکار می شود، افزود: ظرفیت و ابعاد معرفتی حضرت زهرا(س) نیز بعد از رحلت رسول خدا(ص) به خوبی آشکار شد و ایشان پس از رحلت حضرت رسول(ص) مهم ترین مأموریت خود را آغاز کردند.

مدیر گروه مطالعات زنان جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه پس از رحلت رسول خدا(ص) مهم ترین حق اهل بیت(ع) که بزرگترین حق و نیاز مردم در هر عصر و زمانی نیز هست؛ یعنی حق امامت و برخورداری از وجود امام در جامعه از بین می رود و حضرت زهرا(س) به خاطر این حق که نص صریح قرآن است به پا خواسته و از امام علی(ع) حمایت کرده و این حمایت نه تنها به خاطر حق اهل بیت(ع) بلکه به خاطر حق مردم در برخورداری از وجود امام معصوم در هر عصر و زمانی است.

خانم حیدری مجد تصریح کرد: هنوز چیزی از غصب مقام امامت نگذشته بود که غاصبان مقام امامت، اقدام به غصب فدک کردند زیرا فدک بزرگترین سرمایه برای اقامه دین الهی بود و غاصبان مقام امامت با غصب فدک می خواستند جلوی اقامه دین و حق الهی را بگیرند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) زمانی که از غصب فدک آگاه و متوجه می شوند که انصار و مهاجر در مسجد به همراه غصبان مقام امامت نشسته اند، روسری خود را دور سر مبارک پیچانده و بعد از اینکه جلباب خود را پوشیدند در میان عده ای از زنان هم سن و سال خود به سمت مسجد به راه افتادند و راه رفتن حضرت فاطمه(س) دقیقا مشابه حضرت رسول(ص) بود.

مدیر گروه مطالعات زنان جامعه الزهرا(س) ادامه داد: این حرکت اولیه حضرت زهرا(س) برای زنان و مردان در طول تاریخ یک پیام دارد و آن پیام این است که حتی در بزرگترین مصیبت ها هم از حجاب و عفاف به عنوان یک واجب الهی نباید غفلت کرد؛ زیرا مصیبتی بزرگ تر از رحلت رسول خدا(ص) و غصب مقام امامت وجود ندارد.

خانم حیدری مجد با تأکید بر اینکه متأسفانه زنان ایرانی و شیعه با وجود اینکه نام حضرت فاطمه(س) را بر خود دارند باز این واجب الهی غافل بوده و نسبت به آن بی توجه هستند، یادآور شد: این در حالی است که بزرگترین درس زندگی حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) برای زنان شیعه عمل به واجب الهی یعنی حفظ حجاب و عفاف حتی در بزرگترین مصایب است./968/پ202/ی

ارسال نظرات