۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۴۸۴۵۹۳
چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی؛

پیکر 11 شهید دوران دفاع مقدس در تبریز تشییع شد

تشییع پیکر شهدای گمنام در تبریز، همایش مدافعان حرم آذربایجان شرقی در بناب، حضور روحانیان در بیش از ۷۸۰ مدرسه استان و ثبت نام 37 نفر برای انتخابات میان دوره ای مجلس از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با ایام فاطمیه؛ مراسم تشییع پیکر دو شهید شناسایی شده و 9 شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا، ایثارگران، روحانیت و اصناف مختلف در تبریز برگزار شد.
این مراسم که با شور و حال فضای معنوی ایام فاطمیه آمیخته شده بود، با عزاداری و سوگواری هیأت‌های حسینی همراه شد و شرکت کنندگان در این مراسم با عزاداری در سوگ شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) به ساحت مقدس حضرت بقیت الله الاعظم عرض ارادت کردند.
بنابر این گزارش، سوگواران فاطمی در این اجتماع عظیم در طول مسیر با نوای حزن‌انگیز نوحه‌خوانان در عزای حضرت فاطمه زهرا(س) و فرزندان شهیدش بر سر و سینه زدند. خیل عزادارنی که سربندهای "یا فاطمه" بر پیشانی داشتند؛ شهدا را با شعارهای یا زهرا، حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست بدرقه کردند.


همایش مدافعان حرم آذربایجان شرقی در بناب
حسین شیخ الاسلام، سفیر سابق ایران در سوریه در همایش مدافعان حرم آذربایجان شرقی با اشاره به وجود و تداوم همیشگی جبهه نبرد حق علیه باطل اظهارداشت: تا زمان ظهور حضرت قائم این دو جبهه در هر موقعیتی وجود خواهد داشت.
وی با اشاره به قدرت و استواری حکومت جمهوری اسلامی ایران گفت: این حکومت که در صدر آن رهبر عظیم الشان انقلاب است با پشتیبانی مردم کشور همیشه پابرجا و استوار بوده است.
شیخ الاسلام با بیان اینکه همه ملت ایران به خداوند یکتا و کتاب آسمانی قرآن کریم اعتقاد داریم، افزود: در زمان وجود پیامبر او مسئولیت اجرای احکام الهی را داشت  و پس از آنها ائمه این کار را عهده‌دار شده‌اند و حال که آخرین امام معصوم از دیدگان غایب است ولی فقیه باید در صدر این حکومت در جهت حفظ و ادامه و گسترش اسلام عمل کند.


حضور روحانیان در بیش از ۷۸۰ مدرسه آذربایجان شرقی
جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، با گرامیداشت هفته امور تربیتی اظهار داشت: مسؤولان تربیتی استان در سه سال گذشته محور فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی خود را بر‌اساس منویات آیت‌الله شبستری انجام داده و دستور کار را تبدیل به برنامه کرده‌اند.
وی با بیان اینکه دشمن اقدامات و حرکت خود را به سوی نوجوانان متمرکز کرده است، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان در این خصوص جلسات فرهنگ عمومی، توجه به فضای مجازی و آسیب‌های نوپدید و اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار داده و در مقابل با رفتارهای پرخطر نوجوانان برنامه‌هایی به شکل جذاب در حوزه‌های مختلف انجام داده است.
پاشایی با بیان اینکه خوشبختانه درهای مدارس استان در فصل تابستان امسال باز خواهد بود، ادامه داد: گسترده‌ترین و پرمخاطب‌ترین حوزه اوقات فراغت استان بر عهده اداره کل آموزش و پرورش بوده و توانسته فضایی ایجاد کند که دانش‌آموزان با علاقه و انگیزه در ابعاد مختلف حضور یابد و گام‌های موثری در مقابله با آسیب‌های نوپدید انجام دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ ائمه جماعت در مدارس، گفت: بیش از 780 مدرسه از حضور روحانیون بهره‌مند هستند و بیش از یک هزار و 700 مربی پرورشی نیز به امور‌ تربیتی و فرهنگی توجه ویژه دارند. ضمن این‌که با برنامه ریزی منسجم، نهضت نمازخانه‌سازی مدرسه‌ای اول مهرماه با افتتاح 65 نمازخانه به نتیجه رسید و این روند همچنان ادامه دارد و طیف بیشتری از دانش آموزان را در بر می گیرد.


ثبت نام 37 نفر برای انتخابات میان دوره ای مجلس
سعید شبستری، رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از نام نویسی 37 نفر برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه های مراغه - عجب شیر و اهر - هریس تا به امروز خبر داد و افزود: از این تعداد 16 نفر در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر ثبت نام کرده اند که 11 نفر از آن ها از طریق فرمانداری و پنج نفر نیز از ستاد انتخابات کشور نام نویسی کرده اند.
وی ادامه داد: 21 نفر نیز در حوزه انتخابیه اهر و هریس ثبت نام کرده اند که از این تعداد 17 نفر از طریق فرمانداری و چهار نفر نیز از ستاد انتخابات کشور نام نویسی کرده اند. در چهارمین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در استان سه نفر در حوزه انتخابیه مراغه- عجب شیر و هفت نفر در حوزه انتخابیه اهر-هریس ثبت نام کرده اند./935/303/ب1

ارسال نظرات