۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۴۸۴۶۹۷
سازمان همکاری اسلامی:

رژیم اشغالگر تقسیم مکانی الاقصی را آغاز کرده است

نماینده سازمان همکاری اسلامی در نشست خبری مشترک با مفتی قدس در شهر رام‌الله، هدف از قراردادن یک اتاق شیشه‌ای در محوطه مسجدالاقصی را تبیین کرد.
مسجد الاقصی

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان همکاری اسلامی در فلسطین امروز چهارشنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تقسیم مکانی مسجدالاقصی را از طریق قرار دادن یک اتاق شیشه‌ای در محوطه این مسجد آغاز کرده است.

احمد الرویضی نماینده سازمان همکاری اسلامی در نشست خبری مشترک با محمد حسین، مفتی قدس در شهر رام‌الله گفت که قرار دادن یک اتاق شیشه‌ای در محوطه مسجدالاقصی با هدف تقسیم مکانی آن صورت گرفته است.

وی گفت که بازداشت محافظان مسجدالاقصی، ادامه حفاری‌ها و ممانعت از انجام کار اوقاف اسلامی نشان دهنده آغاز اجرای مکانی ویژه برای مناسک تلمودی یهودی است.

الرویضی در ادامه درباره حفاری‌ها در زیر شهرک قدیمی و مسجدالاقصی هشدار داد.

وی گفت: ما نمی‌دانیم حجم این تونل‌هایی که فعالیت در آنجا دامه دارد چقدر است و نگرانیم که در صورت وقوع یک زمین لرزه طبیعی یا مصنوعی، مسجد فرو بریزد.

وی اظهار داشت که حفاری‌ها 20 هزار منزل فلسطینی در وادی حلوه در جنوب الاقصی را تهدید می‌کند.

مفتی قدس نیز در این نشست ضمن تاکید بر اسلامی بودن قدس و مسجدالاقصی، تصمیم محکمه به اصطلاح صلح اسرائیل را که مدعی شده است الاقصی مکان مقدسی برای یهودیان است، باطل دانست و گفت که ادعاهای آن‌ها هیچگونه پشتوانه‌ای ندارد.

دو روز قبل دادگاه موسوم به صلح رژیم صهیونیستی در قدس اعلام کرد که مسجدالاقصی مکان مقدسی برای یهودیان است و آن‌ها می‌توانند در آنجا نماز بخوانند و کسی حق ندارد مانع ورود آن‌ها به محوطه شود

مفتی قدس بار دیگر بر مخالفت با هرگونه تصمیم یا قانون رژیم صهیونیستی علیه پخش اذان در مساجد تاکید کرد.

به نوشته تسنیم، از صبح یکشنبه تا غروب همان روز 131 شهرک‌نشین صهیونیست از سمت باب‌المغاربه به مسجدالاقصی یورش برده‌اند.

بر اساس این گزارش، شهرک‌نشینان در حالی به مسجدالاقصی و محوطه‌های آن یورش بردند که از حمایت شدید نظامیان صهیونیست برخوردار بودند.

گفتنی است که در سال 2016 میلادی، 14530 شهرک‌نشین صهیونیست اقدام به هتک حرمت مسجد‌الاقصی کردند./980/ب102/د

ارسال نظرات