۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۴۸۴۷۹۹
امام جمعه باقرشهر:

علما گسترش دهنده دین الهی هستند

امام جمعه باقرشهر گفت: علما گسترش دهنده دین الهی هستند، به همین سبب نگاه به عالم عادل مانند رهبر معظم انقلاب عبادت است.
امام جمعه باقر شهر

به گزراش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد موسوی، امام جمعه باقرشهر پنجشنبه شب در مراسمی که به مناسبت شهادت مظلومانه دخت نبی اکرم حضرت زهرا(س) در امامزادگان ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) کهریزک برگزار شد، گفت: حضرت زهرا(س) فرمودند: «من از دنیای شما سه چیز را دوست می‌دارم نخست تلاوت قرآن کریم، نگاه به سیمای رسول خدا(ص) و دیگری انفاق در راه رضای الهی».

وی افزود: این حدیث بیانگر عشق حضرت زهرا(س) به خداوند متعال است چرا که محب حضرت حق است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه بشر هرگز نمی‌تواند این مهم را که ائمه معصومین(ع) به چه میزان نسبت به خداوند متعال معرفت و شناخت داشتند را درک کند، بیان داشت: رفتار و عملکرد ائمه معصومین(ع) بیانگر شناخت و معرفت آنان نسبت به پروردگار است.

امام جمعه باقرشهر در تبیین اینکه علاقه حضرت نسبت به رسول خدا(ص) بی نهایت و غیر قابل توصیف است، بیان داشت: خدمت و محبت حضرت زهرا(س) نسبت به پدرش به گونه‌ای بود که پیامبر(ص) ایشان را ام‌ابیها نامیدند.

وی ادامه داد: محبت حاکم بین حضرت زهرا(س) و رسول خدا(ص) به قدری عمیق بود که پس از رحلت رسول خدا(ص) از شدت غم و اندوه اشک از چشمان مبارک حضرت فاطمه(س) خشک نشد.

حجت الاسلام موسوی درباره دلایل علاقه حضرت زهرا(س) نسبت به رسول خدا(ص)، گفت: ایشان نگاه به رسول خدا(ص) را از چند منظر با ارزش می‌دانستند و می‌فرمودند: عبادت است به این دلیل که پدر من هستند، دوم آن که پیامبر(ص) عالم الهی به علوم اولین و آخرین بوده و دیگر اینکه رسول خدا فرستاده و پیامبر الهی هستند.

امام جمعه باقرشهر در تبیین اینکه نگاه به عالم عبادت است، تصریح کرد: نگاه به عالمی عبادت است که عالم ربانی باشد علما اکثرا انسانهای پایبند و مومن هستند و کسانی که از حدود خود خارج می‌شوند انک و انگشت شمار بوده، امام راحل نمونه بارز یک عالم وارسته به شمار می‌روند، همه افراد جامعه باید تعلق و محبتشان را به عالم دینی ابراز کنند چرا که علمای دین گسترش دهنده دین الهی هستند به همین سبب نگاه به عالم عادل مانند رهبر معظم انقلاب عبادت است.

وی در پایان نگاه به صورت پدر و مادر را عبادت بیان کرد و گفت: از نگاه خشم آلود به پدر و مادر باید اجتناب کرد، انفاق سبب افزایش مال انفاق دهنده می‌شود و خداوند این مهم را به انسان انفاق کننده وعده داده است./813/202/ب2

ارسال نظرات