۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۴۸۴۸۲۳
حجت الاسلام دهنوی:

حضرت زهرا رنج دنیا را برای تحقق سبک زندگی دینی مسلمانان تحمل کرد

کارشناس مسائل اجتماعی گفت: حضرت زهرا(س) آن رنج ها را در زندگی شان تحمل کردند تا ما مسلمانان و شیعیان امروز بر اساس دین و سبک زندگی اسلامی زندگی کنیم.
حجت الاسلام دهنوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین دهنوی شامگاه پنج شنبه در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) که در محل دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد، به تبیین نقش و کارکردهای دین در زندگی پرداخت و گفت: حضرت زهرا(س) آن رنج ها را در زندگی شان تحمل کردند تا ما مسلمانان و شیعیان امروز بر اساس دین و سبک زندگی اسلامی زندگی کنیم.

این کارشناس مسائل اجتماعی با بیان این که تحقق سبک زندگی دینی، نیازمند درک حکمت احکام الهی است، اظهار کرد: واجبات الهی برای ارتقای کیفیت زندگی بوده و محرمات نیز محدودیت هایی برای مصونیت جسم و جان و روح و روان انسان است.

وی انجام واجباتی مانند نماز را مایه آرامش بشر قلمداد کرد و در پاسخ به این پرسش که «چگونه انسان های بی دینی وجود دارند که از زندگی مرفه برخوردارند؟»، خاطرنشان کرد: ما برای زندگی خوب به آرامش و آسایش نیاز داریم که خداوند آسایش را به همه انسان ها عطا کرده اما آرامش با نماز و دین داری حاصل می شود. برای نمونه یکی از اعتقادات ما این است که عبادت خداوند از نزول بلا جلوگیری می کند.

حجت الاسلام دهنوی در ادامه به تبیین حکمت برخی محرمات الهی پرداخت و گفت: موسیقی اگر طرب آور باشد، یعنی آن قدر تند باشد که در جریان عادی انسان هیجان اختلال آمیز ایجاد کند، حرام است و امروز می بینید که بسیاری از جوانان ما به دلیل رعایت نکردن همین مسأله دچار هیجاناتی می شوند که برای نمونه در حین رانندگی منجر به تصادف و مرگ آن ها شده است.

این کارشناس مسائل خانواده روابط نامشروع میان دختران و پسران نامحرم را علاوه بر حرمت دینی، دارای آثار و عواقب دنیوی دانست و افزود: چرا خداوند در قرآن به صراحت از برقراری این روابط نهی فرموده است؟ چون انسان را به استیصال به معنای واقعی کلمه می کشاند و لطمه خوردن گوهر عفت یک خانم در تضاد آشکار با غیرت مردان است.

وی خاطرنشان کرد: احکام اسلام فقط برای ایرانی ها نیست چرا که بر اساس فطرت انسان ها تعیین شده است و امروز تحقیقات در غرب نشان می دهد 80 درصد دختران آمریکایی به دلیل برقراری روابط نامشروع دچار افسردگی حاد هستند./820/202/ب2

ارسال نظرات