۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۴۸۴۹۳۷
آیت الله خاتمی:

ولایت تجلی توحید و مسیر حق است

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ولایت، تجلی توحید و مسیر حق است، گفت: مسأله ولایت فقیه برای نسل جوان باید به صورت اغنای فکری و اعتقادی روشن شود.
آیت الله سید احمد خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران شب گذشته در آخرین شب از مراسم عزاداری که به مناسبت شهادت جان‌سوز حضرت زهرا(س) در حضور رهبر معظم انقلاب و مردم عزادار و ولایتمدار در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: کوثر، به معنای خیر کثیر است.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم، همه امکانات دنیا را متاعی قلیل و بی‌ارزش معرفی می‌کند اما به پیامبر(ص) می‌فرماید: «ما به تو خیر کثیر عطا کردیم».

آیت الله خاتمی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) لیلة‌القدر است، بیان داشت: به همان میزان که نمی‌توان شب قدر را درک کرد به همان مقدار نیز نمی شود شخصیت حقیقی حضرت زهرا(س) را شناخت، در روایتی امام معصوم می‌فرمایند «ما حجت خداوند هستیم و حضرت زهرا(س) حجت بر ما است».

امام جمعه موقت تهران با اشاره به معنای کوثر، گفت: بخشی از معنای کوثر مربوط به گفتمان‌هایی می‌شود که حضرت احیا کردند، گفتمان، به ارزش‌های ماندگار گفته می‌شود، امروز عزاداری سیدالشهدا(ع) یک گفتمان است.

وی افزود: گفتمان بندگی خدا، گفتمان دفاع از دین، گفتمان دفاع از ولایت، گفتمان مقاومت و خسته ناپذیری در مسیر دفاع از حق، گفتمان تبیین و روشنگری، گفتمان ساده زیستی، گفتمان منطق و استدلال، گفتمان بصیرت و تحت تاثیر امواج باطل قرار نگرفتن، گفتمان ایثار درراه خدا و گفتمان حضور در عرصه‌های تکلیف گفتمان‌هایی است که حضرت زهرا(س) احیا کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره گفتمان حضور در عرصه‌های تکلیف، ابراز کرد: گفتمان حضور در عرصه تکلیف همان گفتمان انقلاب اسلامی است، قبل از رحلت رسول خدا(ص) حضرت خود را مکلف به تربیت فرزندانی دانست تا جهان را پر از عدل و داد کنند اما پس از رحلت پدر بزرگوارشان ایشان با حضور در جامعه نسبت به امر جامع تکلیف خود را ادا کردند.

آیت الله خاتمی در تبیین ویژگی‌های حضور حضرت زهرا(س)، گفت: نخستین ویژگی حضور حضرت، با بصیرت بودن ایشان بود، حضرت صدیقه کبری(س) مسأله ولایت را تجلی توحید می‌دیدند و مواضع خویش را پس از پیامبر(ص) دفاع از توحید و پذیرش ولایت حق قرار داده بودند، خداوند از انسان‌های نان به نرخ روز خور و کسانی که تحت تأثیر امواج ناحق قرار می‌گیرند متنفر است، امروز مسیر حق، ولایت است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: حضرت زهرا(س) در اوج حجاب و عفاف در عرصه جامعه حضور یافتند و با ایراد خطبه فدکیه به دفاع از حضرت علی(ع) پرداختند، امروز بانوان باید از حجاب و عفاف حضرت الگوپذیری داشته و در جامعه حضوری عفیفانه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به دیگر ویژگی حضور حضرت زهرا(س) که سرشار از حضور روشنگرانه و منطقی بود، اظهار داشت: خطبه فدکیه سرشار از استدلال و برهان است، مسأله ولایت فقیه برای نسل جوان باید به صورت اغنای فکری و اعتقادی روشن شود تا اگر شبهه‌ای در این زمینه بود به نیکویی به آن شبهه پاسخ داده شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به چهارمین ویژگی حضور حضرت زهرا(س)، گفت: حضور شجاعانه از دیگر ویژگی های حضور حضرت زهرا(س) پس از رحلت رسول خدا(ص) بود، حضرت باکمال شجاعت سخن حق را بیان می‌کنند و هرگز تحت تاأیر امواج آهنین و فشارهای وارده قرار نمی‌گیرند و به دفاع از ولایت می پردازند.

آیت الله خاتمی در پایان با بیان اینکه شجاعت همیشه در برابر طاغوت نیست، امروز کسانی که حجاب خود را رعایت کرده و تحت تأثیر امواج دشمنان قرار نمی‌گیرند نیز شجاعت محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: شجاعت و بصیرت یعنی در راهی که انسان انتخاب کرده محکم و استوار مقاومت کند./813/201/ب2

ارسال نظرات