۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۴۸۵۰۳۷
آیت‌الله مهمان‌نواز:

حجاب و عفاف سبب اعتلای منزلت اجتماعی بانوان می‌شود

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبري با اشاره به آثار و بركات حجاب و عفاف در جامعه، گفت: عفاف و حجاب سبب مصونيت زنان از ابتذال و بی‌بندوباری شده و به اين طريق جايگاه و منزلت آنها را در جامعه تعالي می‌بخشد.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماينده مردم استان خراسان شمالي در مجلس خبرگان رهبري، امروز در دیدار شماری از بانوان دستگاه‌های اجرایی، با گرامیداشت ایام فاطمیه، بر الگوبرداری بانوان از این بانوی بزرگوار در همه جنبه‌های زندگی به‌ویژه درزمینهٔ عفاف و حجاب تأکید کرد.

وي با بیان اینکه عفاف و حجاب سبب اعتلاي جايگاه و منزلت زنان در جامعه شده و اجتماع را از گناه و ابتذال مصون می‌دارد، افزود: عفاف و حجاب همچون سدي محكم در برابر افكار و رفتارهاي ضد اخلاقي، با بالا بردن احترام به زنان و جلوگيري از ابتذال، سبب مصونيت زنان در جامعه شده و ارزش و احترام آنها را بالا می‌برد.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بيان اينكه عفاف و حجاب برخاسته از اعتقادات و باورهاي دروني افراد است، اضافه كرد: در حقيقت فلسفه حجاب احترام و حرمت زنان است كه آنها را از چشم ناپاكان و افراد نامحرم دور نگاه‌ داشته و به اين طريق بستري براي بالندگي و تعالي آنها فراهم ساخته و آنها را از ارتكاب گناه و معصيت بازمی‌دارد.

نماينده مردم استان خراسان شمالي در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: حجاب و عفاف به‌عنوان دو ارزش در جامعه، زنان و مردان را از خطر آسیب‌های اجتماعي حفظ می‌کند؛ به‌طوری‌که با كاهش چشم‌گیر مفاسد فردي و اجتماعي پايگاه خانواده را مستحکم‌تر كرده و سلامت اجتماعي خانواده را تضمين می‌کند.

وي خاطرنشان كرد: برخي به اشتباه و با تعبير و تفسيرهاي غلط از فلسفه حجاب، آن را به معناي پرده‌پوشی و منزوي كردن زن تعبير كرده و مانع فعالیت‌های اجتماعي و سياسي حتي علمي آنها می‌شوند كه با اين رفتارهاي افراطي زنان جامعه را بيشتر از حجاب و آثار و بركات آن دلسرد و دل‌زده می‌کنند.

آیت‌الله مهمان‌نواز افزود: برخي از افراد با تعبيرهاي نادرست و مختص دانستن حجاب و عفاف تنها براي بانوان در پي تخريب مسئله حجاب هستند در صورتی‌ که ارزش‌های انساني اختصاص به زن و مرد ندارد و همه بايد اين ارزش‌های انساني و اسلامي را رعايت كنند.

وي اظهار داشت: جوامع غربي و غرب‌زدگان داخلي با زير سؤال بردن اصل فلسفه حجاب آن را مانعي براي رشد و پيشرفت معرفي كرده و با شعار تجدد و آزادی‌خواهی بدحجابي را رواج می‌دهند تا به اين طريق جامعه را بی‌غیرت و فاسد كرده و به اهداف شوم خود برسند.

آیت‌الله مهمان‌نواز اضافه كرد: از بين رفتن عفاف و حجاب در جوامع كنوني نماد رشد و پیشرفت نيست بلكه نماد عقب‌ماندگی و غرب‌زدگی جوامع است كه در درازمدت با انحراف از ارزش‌های اخلاقي سبب انحطاط كامل جوامع می‌شود.

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: جوامع اسلامي بايد با آموزش و آگاهي بخشي ابعاد مختلف مربوط به حجاب را شناسانده و تبيين كنند و با الگودهی، تشويق و احياي فرهنگ امر به ‌معروف و نهي از منكر در راستای ترويج، گسترش و نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب گام بردارند./9314/202/ب1

ارسال نظرات