۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۴۸۵۱۱۶

چند خبر کوتاه از خوزستان

پیش قدمی بانوان خوزستانی در کمک به بازسازی عتبات عالیات، برگزاری همایش حیات طیبه در لالی ، تشییع پیکر پاک پدر شهیدان بوغنیمه در هویزه و برگزاری جلسه آموزش تلاوت معنامحوردر اهواز چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، فردوس مجدیان، مسؤول کمیته بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز در حاشیه گردهمایی فصلی مسؤولان ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: بانوان استان خوزستان کما فی السابق و همچون در دوران دفاع مقدس، در این عرصه مشارکت و در بازسازی و توسعه حرم‌های اهل بیت(ع) پیش قدم هستند.

وی اظهار کرد: بانوان با اهدای کمک‌ های نقدی و غیرنقدی مشارکت قابل توجهی به بازسازی و توسعه حرم‌ های مطهر کرده‌اند، و این اقدام بانوان قابل تحسین و تقدیر است.

مجدیان گفت: از بانوان درخواست داریم با توجه به اینکه خوزستان در ساخت صحن حضرت زهرا(س)، صحن عقیله بنی هاشم و حرم حضرت زینب(س) مشارکت دارد، مانند گذشته در صحنه باشند و همان ‌طور که در دوران دفاع مقدس با کمک خود زمینه سربلندی استان را فراهم کردند در این زمینه نیز بتوانیم در پیشگاه خدا و ائمه(ع) سرفراز باشیم.

برگزاری همایش حیات طیبه در لالی

خدامراد نجفی‌حاجی‌ور، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش لالی از برگزاری همایش حیات طیبه برای معلمان خانم این شهرستان خبر داد.

نجفی با بیان اینکه در همایش مذکور بیش از 200 نفر از بانوان شرکت خواهند کرد، افزود: امام جمعه شهرستان لالی سخنران این همایش است.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش لالی با بیان اینکه همایش با هدف آشنایی بانوان فرهنگی این شهرستان با سند تحول بنیادی آموزش و پرورش و اجرای اولویت های 6گانه تربیتی برگزار می‌شود، گفت: این همایش برای سومین بار در شهرستان برگزار می‌شود.

این مقام مسؤول گفت: شرکت‌کنندگان در این همایش با 6 اولویت تربیتی آموزش و پرورش که شامل تربیت اعتقادی، دینی، سیاسی، اجتماعی، زیستی- بندی و هنری آشنا خواهند شد.

وی عنوان کرد: این همایش ساعت 19 امروز شنبه 14 اسفندماه در سالن الغدیر دبیرستان فاطمه‌الزهرا(س) برگزار خواهد شد.

تشییع پیکر پاک پدر شهیدان بوغنیمه در هویزه

پیکر پاک پدر شهیدان شَیّال، هشال و رُفیع بوغنیمه از شهدای دوران دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان در هویزه تشییع شد.

در این برنامه که امروز جمعه 13 اسفند ماه 1395 در هویزه برگزار شد جمع زیادی از خانواده‌های معظم شهدای والامقام، ایثارگران، رزمندگان دوران دفاع مقدس و مردم شهیدپرور هویزه حضور داشتند و با این پدر شهید وداع کردند.

پس از برگزاری مراسم تشییع، پیکر پاک پدر شهیدان شَیّال، هشال و رُفیع بوغنیمه با حضور کاروان‌های راهیان نور سراسر کشور به یادمان شهدای هویزه منتقل شد و مورد استقبال قرار گرفت.

پیکر مرحوم حاج بستان بوغنیمه پدر شهیدان شَیّال، هشال و رُفیع بوغنیمه که همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) دعوت حق را لبیک گفت بنا به وصیتش و موافقت هیئت امنای زیارتگاه در یادمان شهدای مظلوم کرخه نور در روبه‌روی یادمان شهدای هویزه در کنار مزار فرزندان شهیدش آرام گرفت.

برگزاری جلسه آموزش تلاوت معنامحوردر اهواز

حجت‌الاسلام علیرضا جلالی، مدیر دارالقرآن امام هادی(ع) کانون بسیج شهید جهان‌آرا اهواز از برگزاری سومین جلسه دوره تلاوت معنامحور این دارالقرآن خبر داد.

وی با بیان اینکه سومین جلسه دوره تلاوت معنامحور این دارالقرآن ساعت ۱۹:۳۰ فردا یکشنبه ۱۵ اسفندماه برگزار خواهد شد، افزود: مهدی دغاغله به عنوان مدرس این دوره در این دارالقرآن حضور خواهد یافت.

جلالی با بیان اینکه هدف از برگزاری این دوره با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص گرایش قاریان قرآن به مفاهیم قر آن این است که قاریان قرائت های قرآن خود را با توجه به مفاهیم آیات به زیبایی قرائت کنند، افزود: پیش از این دوره در روزهای شنبه هر هفته برگزار شده است ولی به دلیل عدم استقبال قاریان از این دوره زمان برگزاری این دوره به روزهای یکشنبه تغییر یافت./9456/303/ب1

ارسال نظرات