۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۵۱۹۸
لاریجانی:

مجلس نظر خود را تغییر نداده است

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حواشی پیش آمده پیرامون سقف پرداختی به مدیران گفت: مجلس از نظر قبلی خود درباره سقف حقوق مدیران بازنگشت و تنها به اصلاح طرح قبلی پرداخت.
علی لاریجانی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، محمدرضا تابش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه 15 اسفند با استناد به اصل 67 قانون اساسی و مواد 18، 22، 178، 197و 198  آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای لاریجانی، پس از سخنرانی شما در خصوص اصلاح موضوع سقف دریافتی حقوق مدیران، نوعی سردرگمی ایجاد شده است، هرچند تذکرات شما درست و به جا بود، اما اینگونه مطرح شده است که انگار مجلس بر خلاف آیین نامه داخلی خود عمل کرده است.

وی افزود: براساس ماده 198 آیین نامه اخطار و تذکر پس از رأی گیری پذیرفته نمی شود، زیرا مصوبات قابل اصلاح و ارجاع به کمیسیون نیست. براساس تبصره ماده 187 نیز موارد فوری به تشخیص مجلس در صورتی که تاخیر آن به زیان مجلس باشد، امکان اصلاح دارد اما اقدام روز گذشته با این تبصره نیز همخوانی ندارد.

پس از ایراد اخطار و تذکر تابش، علی لاریجانی گفت: هنگامی که طرحی بین مجلس و شورای نگهبان قرار دارد، به این معنا است که آن طرح همچنان در دستور کار است. بر اساس تبصره ماده 187 نیز مجلس می‌تواند به اصلاح مواد موجود در طرح‌ها بپردازد.

رییس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مسأله حقوق‌های دریافتی مدیران به اشتباه در میان افکار عمومی تبیین شده بود که اگر اصلاح نمی‌شد این موضوع را نمی‌توانستیم جبران کنیم.

لاریجانی با انتقاد از عملکرد برخی از رسانه‌ها، عنوان داشت: برخی از رسانه‌ها و صداوسیما به گونه‌ای موضوع دیروز را بازتاب دادند که انگار مجلس نظر خود را تغییر داده است، در حالی که مجلس بر روی موضع قبلی خود باقی ماند و تنها برای رفع ایرادات شورای نگهبان به اصلاح پرداخت.

وی گفت: نوعی جنجال به پا شد که انگار مجلس قصد دارد دریافت‌های نجومی را قانونی کند، در حالی که تلاش خانه ملت بر این بود که جلوی اینگونه پرداخت‌ها را بگیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تصویب مجدد یکی از بندهای لایحه برنامه ششم توسعه درخصوص سقف دریافتی مدیران کشور طبق آیین نامه داخلی مجلس گفت: این مصوبه بعد از اصلاح مجددا به شورای نگهبان ارائه شد تا نگرانی برطرف شود. متاسفانه هم اکنون که این اقدام صورت گرفته است، هنوز برخی رسانه ها می گویند که مجلس حرف خود را پس گرفته است، در صورتی که مجلس حرف اصلی خود را تایید کرده، در واقع جرات ندارند به شورای نگهبان انتقاد کنند زیرا نگران رد صلاحیت خود هستند، بنابراین به مجلس انتقاد می کنند هر چند مجلس تصمیم عقلایی منطبق با آیین نامه گرفته است.  

لاریجانی در پایان، گفت: نظر مجلس همین بود و روشن بود و برنظر قبلی خودمان که در صدر ماده آمده بود اصرار می‌کنیم و اگر شورای نگهبان به این مصوبه ایراد گرفت آن را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می کنیم./856/پ202/ص

ارسال نظرات