۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۴۸۶۱۵۵

مراسم رونمایی از رمان «آن مرد با باران آمد» در قم برگزار شد

مراسم رونمایی از رمان «آن مرد با باران آمد» با حضور وجیهه سامانی، نویسنده رمان و هادی خورشاهیان، شاعر و نویسنده معاصر در کتابستان رضوی قم برگزار شد.
مراسم رونمایی کتاب «آن مرد با باران آمد»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی کتاب «آن مرد با باران آمد» با حضور وجیهه سامانی، نویسنده رمان و هادی خورشاهیان، شاعر و نویسنده معاصر در کتابستان رضوی قم برگزار شد.

خورشاهیان درباره کتاب «آن مرد با باران آمد» گفت: این کتاب، اثر خوش فرمی است و انتشار چاپ دوم این کتاب نشان‌دهنده استقبال مناسب مخاطبان از این اثر بوده است.

نقد و بررسی آثار، پیش از انتشار اهمیت ویژه‌ای دارد

همچنین نویسنده رمان «سرهنگ زندان یحیی» درباره ویژگی‌های دیگر این اثر بیان کرد: نثر، روایت، شخصیت‌ها و تیپ‌های این رمان پیچیدگی خاصی ندارد؛ بنابراین نوجوانان به آسانی می‌توانند با این رمان ارتباط برقرار کنند و این کتاب دریچه مناسبی برای آشنایی نوجوانان با فضای روزهای پیروزی انقلاب است.

وی در بخش دیگر از سخنانش به بررسی ادبیات و رمان‌های انقلاب و دفاع مقدس در حوزه کودک و نوجوان پرداخت و گفت: یکی از مشکل‌های ادبیات‌ پایداری این است که داستان‌های آن در فضای شبیه و نزدیک به هم و تکراری روی می‌دهد و رویدادهای تازه‌ای در این آثار وجود ندارد؛ در حالی که نویسندگان می‌توانند بدون تحریف تاریخ انقلاب و جنگ، رویدادها و شخصیت‌های جدیدی را پدید بیاورند.

خورشاهیان بر نقد و بررسی کتاب‌ها و رمان‌ها پیش از انتشار تأکید کرد و افزود: باید رمان‌ها و آثار را قبل از انتشار برای مطالعه به مخاطبان اصلی آنها را برسانیم و نقدها و نظرهای آنها را جویا شویم و نویسنده برای چاپ اثر خویش از نظرهای مخاطبان استفاده کند.

 

داستاننویسی درباره انقلاب و دفاع مقدس حرکت روی لبه تیغ است

در بخش دیگر مراسم، خانم سامانی درباه انگیزه نگارش «آن مرد در باران می‌‌آید»، گفت: ترسیم و باورپذیر‌کردن فضای 16 مرداد تا 26 آذز سال 57 برای کودکان و نوجوانان، هدف اصلی من برای تدوین این داستان بوده است.

وی در ادامه افزود: امیرحسین فردی، زمانی که مسؤولیت سوره مهر را بر عهده داشت، بر تولید و نگارش جلد دوم این اثر سفارش فراوانی کرده بود.

نویسنده رمان کتاب «مثل یک رؤیا» به بررسی مشکل‌های رمان‌نویسی در عرصه انقلاب و دفاع مقدس نیز پرداخت و گفت: داستان‌نویسی در زمینه انقلاب و دفاع مقدس به ویژه  در عرصه کودک و نوجوان حرکت روی لبه تیغ است و  نقدهای و انتقادها در این زمینه‌ نسبت به دیگر آثار، بیشتر و پررنگ‌تر است.

گفتنی است، وجیهه سامانی پیش از این کتاب‌های: بادبادک‌ها، کجا بودی الیاس، عروس آسمان، بخوان به نام مهر، تو را من چشم در راهم، پرستوها، پل‌های شکسته، عطر یاس و مثل یک رؤیا را منتشر کرده است.

رمان «آن مرد با باران آمد» که تازه‌ترین اثر این نویسنده است پیش از این برگزیده جشنواره داستان انقلاب حوزه هنری شده و نشر کتابستان چاپ دوم این کتاب را  منتشر کرده است.

داستان این رمان، زندگی یک خانواده از طبقه متوسط جامعه و یک گروه نوجوان در ماه‌های پایانی پیروزی انقلاب اسلامی است. رویدادهای داستان درباره گروه نوجوانی است که رهبری آنها را نوجوانی به نام بهزاد بر عهده دارد که ا از جریاناتی که در اطرافش روی می‌دهد، طلاع چندانی ندارد. او قدم به قدم با قضایای انقلاب و تحولات اطراف خود آشنا و در خلال اتفاقات تلخ و شیرین رمان،  به یک بزرگمرد تبدیل می‌شود./998/پ202/ش

ارسال نظرات